Erregai fosil gabeko itsasontzirik bai?

Erregai fosil gabeko itsasontzirik bai? –

NBE erakundean herrialdeek emisioak berrezartzea adostu dute zero sarera “2050 inguruan”. NBEan herrialdeek emisioak %20 murriztea adostu zuten 2030erako, eta %70 2040rako, 2008ko mailarekin alderatuta, eta %100 2050erako.

Baina ekintzaile ekologistek ohartarazi dute akordioa okerra dela eta ez dutela lortuko ontzigintzaren industria lerrokatzea… Parisko Akordioaren helburuarekin… tenperatura globala 1.5C-ra igotzea mende honen amaierarako.

Ontzigintza industria oso kutsatzailea da, emisio globalen %3, eta urtero 1.000 milioi tona negutegi gas inguru sortzen ditu, Alemaniako karbono-aztarnaren kopuru berdina. Herrialde bat balitz, ontzi-industria munduko seigarren kutsatzailerik handiena litzateke.

Hurrengo hiru hamarkadetan itsas emisioak azkar murrizteak araudi berriak, azpiegiturak eta fuelak beharko ditu. Baina nolakoa izan daiteke etorkizuna?

Haizeak astindutako belaontziak

Ontzigintza industriak fosiletan duen konfiantza murriztu dezake teknologia zahar bat erabiliz: belak. Haizearen propultsioa energia iturri oparoenetako bat da. Oceanbird suediar konpainiak lau belaontzi zurrun dituen prototipo bat eraiki du. Haizearen indarrak, ontzia aurrera eramateaz gain, uretan maniobrak eta arintasuna laguntzen ditu. Erronka handienetako bat da gobernuak eta inbertitzaileak bultzatzea haize-propultsioak eta atzera-ontziak har ditzaten. 

Hidrogenoa

Hidrogenoa  zabaltzea kritikoa da ontzigintza industriak zero sarera iristen bada 2050ean. Hidrogeno berdea energia berriztagarria erabiliz sortzen da, hala nola haizea edo eguzki-energia, hidrogenoa uretako molekuletatik ateratzeko. Baina erronka handiak daude hidrogenoa hedatzean: erregaia 253ºC-ko (-423F) tenperatura kryogenikoetan biltegiratu behar da, eta tripulazioa nola maneiatu behar den entrenatu behar da, erregaia oso errekorra (inflamablea) delako.

Methanol

Maersk, munduko bigarren ontzigile inportatzailerik handiena, apustu handia egiten ari da methanol berdearen gainean, dekarbonatzen laguntzeko. Konpainiak 25 ontzi metanol-energia eraikitzeko agindu du. Meanol berdea karbono baxuko erregai bat da, biomasa jasangarri batetik sor daitekeena, edo elektrizitate berriztagarria erabiliz ura oxigenoan eta hidrogenoan zatitzeko, karbono dioxidoarekin konbinatzen dena. Hidrogenoa ez bezala, methanol berdea ez dago presiopean edo muturreko hotzean biltegiratu beharrik, eta portu askok erregaia gordetzeko azpiegiturak dituzte. Baina prozesua konplexua da: CO2 atmosferatik atera behar da, oraindik sortzen ari den teknologia, garestia eta oraindik frogatu gabea.

Ontzi elektrikoak

Elektrizitate berriztagarria erabiltzen duten pilak beste modu bat dira bidalketen emisioak arintzeko. Baina mugak daude boterean egon daitezkeen distantzietan. Gaur egun, bateria berriztagarriak bidaia laburrak egiten dituzten itsasontzi txikientzat bakarrik dira aukerak, hala nola ferriak eta ibai-txalupak, ez ozeanoak zeharkatzen dituzten karga-ontzi handientzat. Horren ordez, itsasontziko jabeak energia kargatzeko ontziak bilatzen ari dira… haize-energia eta eguzki-panelak konbinatuz.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude