Emakumearen erabilera, albo-kaltea
Emakumearen erabilera, albo-kaltea
Eslovakian sekula izan ez banaiz ere, esango nuke hotzegia dela larrugorritan ibiltzeko, zer esanik ez neguan. Ez dira iritzi berdinekoak izan Fagor etxeko arduradunak (edo hauek Europan duten banatzaileetako bat), akaso gazta irakiten dutelako, negutegi efektuaren eraginez edo. Bestela ez dago ulertzerik nolatan okurritu zaien emakume bati titiburuan logotipoa margotu eta, muskuilu eta guzti, promozio lanak egiten jartzea (!?!?). Bratislavako azoka batean gertatu da, joan den urtarrilaren 26an. Nardagarria.
Gertakaria ezagutu eta argazkia sare sozialetan ziztu bizian zabaldu denez –Ahal Duguko Juantxo Iturriaren bidez-, Fagor etxeak ohar bat zabaldu zuen atzo, atsekabeturik, beraien baimenik gabe, banatzaile batzuek burututako kontua izan dela esanez.
Azalpena erabat sinesgarria egin zait. Ez da erraza izan behar urrutiko paraje horietan norberaren izenean esan eta egin daitekeen guztia zaintzea. Baina atentzioa eman dit Fagorrek Twitter bidez zabaldu duen oharreko kontu batek.
– Comunicado oficial de Fagor Industrial – pic.twitter.com/RuTH2pQ6pl
— Fagor Industrial (@FagorIndustrial) February 3, 2017
Ahaztu dezagun une batez oharra erdara hutsez argitaratu izana -@fagor_eu dute euskarako Twitter kontua, baina hemen ez da oharrik ageri-, eta goazen mamira. “Enpresaren irudia modu ezegokian erabili izana” da Fagor mindu duena, “bidegabeki hartua izan dela” iruditzen baitzaio. Zuzengabetasunez erabilia… marka, dino, argazkiko neskaren inguruko aipamenik ez baitago inon. Emakumearen erabilera sexista, antza, albo-kaltea baino ez da izan (beste behin).