Nafarroako presidenteak eta trenbidea

Nafarroako presidenteak eta trenbidea –

Joan den astean, Parlamentuan, egungo presidente Chivitek berretsi egin zuen AHT/PHT eraikitzeko bidean aurrera jarraitzea, Nafarroak bere garapenerako ezinbesteko inbertsioa duelakoan. Honaino ezer berririk ez, azken 25 urteetan foru presidenteek errepikatu dituzten betiko propaganda eta gezurrak.

Nafarroako presidenteak eta trenbidea

Sanz presidenteak AHT/TAP eraikitzeko hitzarmena sinatu zuen Blanco ministroarekin, baina ez zen ez epeetan ez helburuetan bete; eta Nafarroako trenbideak zerbitzuen eta langileen odoljarioarekin jarraitu zuen, murrizketekin eta pribatizazioekin. Barcina presidenteak alderdi politikoen legez kanpoko finantzazio irregularrei lotutako bankuek eta eraikuntza-enpresen trenaren diseinuarekin jarraitu nahi izan zuen, baina motel, oso motel.

Eta Barkos presidentea iritsi zen “aldaketaren” gobernura, eta, M. Rajoyren gobernuaren babesarekin, AHTko lanak aurreko 20 urteetan baino gehiago azkartu ziren. Eta hori indarrean zegoen Corellarrak eta Pepinek sinatutako hitzarmenik gabe. Hori ez zen aldaketa bat izan, hori denoi ziria sartzea izan zen. Eta duela bi urtetik hona, gure erkidegoaren buru den Chivite cirbonerak, Estatuko Gobernuko presidentearen antzeko gobernu-koalizio batean, aurrera jarraitzen du AHT/TAP inposaketarekin.

Trena benetan hain ona bada, zergatik Corellako batek eta Cintruenigoko beste batek ez dute ezer egin Castejón – Soria linea berriz irekitzeko? Zergatik ez dute holako neurri bat hartu haiek jaio eta bizi diren herriei eta herritarrei mesede egiteko? Zergatik ez du, 25 urte hauetan, lau foru presidenteetako inork Nafarroako trenbide zerbitzua sortu, mantendu eta hobetzeko hitzarmenik sustatu eta babestu? Zergatik ez dute deus egin egun pertsonen zein salgaien garraiorako gutxiegi erabiltzen den trazatua hobetzeko?

AHT/TAP babestu duten, babesten duten eta babesten jarraituko duten Nafarroako presidenteek ez dute azken 25 urteotan azpiegitura hori eraikitzeko beharra frogatzen duen txosten, dokumentu edo azterketarik aurkeztu.

Espainiako eta Europako kontu-auzitegiek, unibertsitateko hainbat zientzialari eta irakasleren azterlanek, trenbidea garraio publiko eta sozial gisa defendatzeko plataformek, zenbait sindikatuk, talde ekologistek eta Sustrairen Tren Publiko eta Sozialaren alternatibak erakutsi dute Nafarroan herritarrok, jarduera ekonomikoek, ingurumenak eta landa-inguruneak behar duguna egungo trenbide-azpiegitura aprobetxatzea eta hobetzea dela, Tuteran eta Iruñean AHT/TAPerako geltoki berriak egin gabe.

Klimaren, energiaren eta mineralen krisiak, osasun publikoan eta ingurumenean gaineko eragin larriak eta gure egungo kontsumo-eredua kolapsatzeko arriskua izan arren, gobernuen buruek benetako ekozidak izaten jarraitzen dute. Ekozida horiek enpresen eta kartelen interesak baino ez dituzte ordezkatzen eta defendatzen, baliabide publikoak etengabe xahutuz eta bizitzarako hain beharrezko diren zaintza-, hezkuntza-, osasun- eta zerbitzu sozial sistemak eraitsiz.

 

Pablo Lorente Zapatería

Sustrai Erakuntza fundazioaren kidea

Nafarroako presidenteak eta trenbidea Nafarroako presidenteak eta trenbidea

Ingurumenaren oreka, bizi kalitatea eta iraungarritasuna. Nafarroa.