Auto bitxi eta pitxiak

Auto bitxi eta pitxiak

Auto mota ugari daude. Batzuk politagoak, besteak itsusiagoak, batzuk lasterketetakoak, batzuk klasikoak, besteak gaur egungoak… Hainbat motako auto azalduko dizkizuet.

Lasterketetan parte hartzen dutenen artean garrantzitsuenak bat Formulan agertzen direnak dira. Mundu horrek diru kopuru handia sortzen duenez, material hobeak ere erabiltzen dituzte. Pilotoek dirutza irabazten dute.

Dakarreko autoei dagokienez, bakarrik entzuten dugu haietaz abenduaren amaieran eta urtarrilaren hasieran. Baina hainbat lasterketa egin behar dute aurretik proba horretan parte hartzeko, eta prestakuntza oso gogorra egin behar dute, rally gogorrena baitelako. Nahiz eta proba gogorra izan, gehienek, bere kirol-bizitzaren amaieran (esperientzia handia behar delako) eta “World Rally Car” amaitzen denean sartzen dira, edo moto lasterketan parte hartu eta gero. Auto hauek oso gogorrak dira, istripu ugari daudelako. Gaur egun Dakar-a Hego Amerikan izaten da eta altuera handiko lurraldeetan egiten denean, autoek oxigeno falta nabaritzen dute pertsonek bezala.

Beste batzuk, zahar-zaharrak dira eta oso gutxi ikusten dira kaletik, baina ikusten duzunean oso politak dira eta harritzen gaituzte. Diotenez 25 urte baino gehiagoko autoak klasikotzat hartzen has gaitezke. Esate baterako argazkiko 600 modelo honetaz, denok entzun dugu zerbait.

.

Baina zeintzuk dira historiako autorik itsuenak?

Diseinatzaile ugarik ez daki zer egin berritzaile den zerbait diseinatu ahal izateko. Agian paperean ondo geratzen da, baina, ekoizten dutenean, oso itsusiak dira eta jendeak  apenas erosten du. Diseinatzaileari ordaindu, ordaintzen diote eta sekulako anabasa sortzen dute eta begiari min.

AURORA

Auto hau 50 hamarkadan ekoiztu zuten. Bere garaian, segurtasun neurri aurrerakoiak zituen. Aitzindaria izan zen zentzu horretan. Diseinuan ere berritzaile izan nahi izan zuen, baina usteak erdi ustel!  Prototipoak 30.000$ kostatu zuen, baina Aurora Motor Company-k, hots, proiektu honen sustatzaileak porrot egin zuen eta desagertu zen.

BMW ISETTA

Auto honen ezaugarri bereizgarriena zera da; aurreko atetik sartzen zara. BMW etxeak sortu zuen, baina motorea, moto xume batena da. Potentzia gutxikoa. Nahiz eta itsusitzat hartu genezakeen, nolabaiteko arrakasta izan zuen 1955-65 urteen artean.

ROBIN

Auto hau nabariki desatsegina da ikusteko, ezta? Baina, harritzekoa bada ere, Ingalaterra aldean salmenta ugari lortu zuen. Arrazoia: moto baten kategoriako zergak ordaintzen zituen eta ez auto bati zegozkionak. Baina edonola ere, zuk uste auto egonkorra dela? Ba irudia ikusita ez dirudi horrela denik. Eta egia esan, hala da. Auto honek ez du egonkortasuna gaitasun handia. Hori dela eta, bihurgune askotan irauli egiten zen, ingurukoek barreari ezin eutsi izaten zirelarik.

CITICAR

Triangelu itxurako gaztatxo ibiltari hau historian zehar lehenengo kate produkzioko auto elektrikotzat hartzen da. 1974-1977 urtean 2.200 unitate sortu zituzten Floridan (AEB) eta 70 km/orduko abiadura har zezakeen. Auto elektrikoak etorkizuneko autoak direla diote. Jainkoa lagun, espero dezagun irudiko auto ziztrin horretan denok ibiltzen ez bukatzea. Diseinu hobeak egongo direla sinetsita nago!

Auto bitxi eta pitxiak
Auto bitxi eta pitxiak Auto bitxi eta pitxiak Auto bitxi eta pitxiak