PAIren gurutze-bidea
PAIren gurutze-bidea –
Nafarroako eskoletan Pai programak duen zama antzeztu dugu. Hezkuntza Departamentuak duela hamarkada bat inposatu zuen programa da, eta ikastetxe askok onartu behar izan zuten. 10 urte geroago, argi dago programak ez duela funtzionatzen, gaizki diseinatuta dagoelako eta ez dagoelako nahikoa baliabide aurrera ateratzeko.
Ikastetxeetan ez da benetako berrikuspenik egiten PAI ematen jarraitu nahi duten ikusteko, eta berrikuspena egon den lekuan, Departamemntuak ikastetxearen autonomiaren gainetik ezarri du bere irizpidea, programaren porrota behar bezala argudiatuta egon arren. Ez dugu isilik gehiago sufrituko. PAI inposatu zitzaigun bere garaian, ikasleen ingeles-maila hobetuko zuela ziurtatuz, gainerako irakasgaiak kaltetu gabe, baina gezurra zen.
Lortutako ingeles-maila ez da nahikoa ikasgaien edukiak garatzeko. 6 urtez B2 bat maila zuten irakasleei C1 akreditazioa eman zaie, prestakuntzan eta metodologietan aparteko ahaleginak egin dira, baina ez doa aurrera. Ikasle kalteberak dira kaltetuenak. PAIak, arrakala soziala murriztu beharrean, handitu egiten du. PAIak ingeleseko espezialistekin ia amaitu du eta ikastetxeetako irakasle plantillak murriztu ditu. Gainera, PAIak lan-prekarietatea eragiten du. Ingeleseko hizkuntza-eskakizuna duten plazak ezin dira oposiziora atera, eta lekualdatze-lehiaketan inork ez du profil hori duten plazetara joan nahi.
Ez gaude prest gehiegizko penitentzia edo egutegirik onartzeko. PAI berehala indargabetzea eta dekretu berri bat negoziatzea eskatzen dugu, gure eskoletan benetako Hizkuntzen Tratamendu Integratua lortzeko, berezko hizkuntzetatik abiatuta, bazterketarik gabe. Planteamendu pedagogiko berri batek baliabide material eta giza baliabide gehiago behar ditu, aniztasunarekiko arreta kontuan hartuko duena. BPGren% 6 Hezkuntza Publikoan inbertitzera iritsi behar dugu.