Euskal Eskola Publikoaz Harrok hasi duen fase berriari begira LABen gogoeta eta erabakia
Aurrerantzean LABek ez du erakunde gisa Euskal Eskola Publikoaz Harroren eguneroko dinamikan parte hartuko. LAB plataforman kide gehien dituen eragilea eta hezkuntza publikoan ordezkaritza handiena duen sindikatua izanik ere, Harroren sorrera-agiria ordezkatuko duen dekalogoa sortzeko prozesuan LABen ekarpenak ez dira aintzat hartu. Gauzak horrela, LABek ez du dekalogo berria izenpetu eta aurrerantzean Harrok ez du LAB erakunde gisa ordezkatuko. Harroren baitan egin bezala, LABek Hezkuntza publikoan dauden premiei erantzuna emateko lanean jarraituko du, hezkuntza sare publiko bakar, burujabe, euskaldun eta deszentralizatua eratzeko lanean sakontzen, hala ekimen propioen bidez, nola elkarlanean.
Euskal Eskola Publikoaz Harro plataforma EAEko eskola publikoa hezkuntza sistemaren ardatz bilakatu eta segregazioarekin amaitzeko neurriak sustatzeko jaio zen. LAB sindikatua plataformaren sortzaileetako bat izan zen, izan ere, hezkuntza publikoan ordezkaritza handieneko sindikatua izanda, aipatutako helburuak oso garrantzitsuak ziren eta badira LABentzat. Desberdintasunak desberdintasun, eremu publikoko eragile desberdinak batzen gaituzten aldarrikapenen inguruan elkarlanean aritzeko esparru bat izan da Harro.
Harrok izaera mistoa izan du hasieratik: batetik, norbanakoak eta norbanakoz osatutako tokiko plataformak egon dira; bestetik, ehunka eta milaka lagunez osatutako erakundeak. LAB izan da, hain zuzen ere, plataformako eragilerik handiena.
Duela urtebete LABek bi espazioak argi bereiztea proposatu zuen: batetik norbanakoez osatutako herri ekimena, mota honetako eragileen ohiko funtzionamenduaren arabera arituko litzatekeena; bestetik, eragileen arteko elkarlan esparrua, ordezkagarritasun printzipioaren eta kontsentsu bilaketaren arabera jardungo lukeena.
Proposamen hori ez zen aintzat hartua izan eta praktikan norbanakoez osatutako herri ekimen gisa jardun du Harrok. Bere sorreratik hona, zenbait erakundek parte hartzeari utzi diote edota parte hartze sinbolikora mugatu dira.
Disfuntzio organizatibo hauek agerian geratu dira Harroren dekalogoa berritzeko prozesuan. LAB plataforman kide gehien dituen eragilea eta hezkuntza publikoan ordezkaritza handiena duen sindikatua izanik ere, plataformaren sorrera-agiria ordezkatuko duen dekalogoa sortzeko prozesuan LABen ekarpenak ez dira aintzat hartu
LABek egindako ekarpenek bi erreferentzia zituzten oinarri: batetik, Harroren sorrera-agiria; eta bestetik, hezkuntza lege-aurreproiektu zirriborroaren aurrean sortutako hezkuntza publikoko intersindikaleko testua (gehiengo sindikala osatzen duten LAB, STEILAS eta ELAk adostutakoa, eta Harrok berak babestutakoa). Esan bezala, ez dira onartuak izan.
Gauzak horrela, LABek ez du Euskal Eskola Publikoaz Harroren dekalogo berria izenpetuko eta aurrerantzean plataforma horrek ez du LAB sindikatua ordezkatuko. HARROn parte hartzen duten LABkideak norbanako gisa arituko dira. Eta LABek erakunde gisa HARROren ekimen batera atxikitzea erabakiko balu, espresuki jakinaraziko du.
Euskal Eskola Publikoaz Harrok hasi duen fase berriari begira LABen gogoeta eta erabakia
Lotsagarria da LABen jarrera. Lotsagarria, Harro erakundea uzteko bere argudiaketa gezurretan oinarritzen duelako. Inposatu nahi izan du bere publikotasunaren ikuspegia, zerbitzu publiko edo herritarrarekin nahastuz, hori guztia bere boto-eremu handiena ikastoletan dagoelako. Publikoa “estatala” edo “espainola” deitzea ez da nahikoa izan Ikotz Arresek berak Senatuan defenditu zuena (“publikoa administrazioari dagokiona da”) desegituratzeko. Oxala, abandonatuta uzten duen herriak kontzientzia hartzen duen eta LAB eta jarrera bera defenditzen duten guztiak abandonatuta ere uzten dituen. Ailegatuko da, berandu baino lehen.
Hori gerta liteke. Baina ez herri hori euskaldun burujabe delako, herri kolonizatua delako, Buesak abiatutako bidean
Ikuspegi estatalista hori ez zen gurea. Niri bost LABena. Baina jada Logroñoko praileen eskolen kontrako debatea podemitan murgilduak gaudela dirudi.
Esan zuen altu eta klar gure Txillardegik, kolonizazio kulturala eta glotozidioa, eskuinetik bainoago, Espainiako ezkerretik etorriko zitzaigula,Sozial inperialismotik alegia