Hezkuntza inklusibo eta kalitatezkoaren alde

Hezkuntza inklusibo eta kalitatezkoaren alde –

HEZKUNTZA ORIENTAZIOKO GESTIO, ANTOLAKUNTZA ETA HORNIDURAN EGIN BEHARREKO ALDAKETA.

Hezkuntza inklusibo eta kalitatezkoaren alde

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa ezin da bermatu haien baliabide ekonomiko eta pertsonalik gabe. Honek, Nafarroako hezkuntza-sistema publikoan hezkuntza-komunitatea osatzen duten profesionalak gainezka egotera darama.

Hezkuntza Departamentuak askotan jarri ditu hezkuntza-orientazioko zerbitzuak, inklusio horren eta gure ikasle guztientzako kalitatezko hezkuntzaren funtsezko euskarri gisa.

Ilusioz eta profesionaltasunez onartzen dugu erronka hori. Hala ere, hezkuntza, gizarte, familia, emozio-beharrak… handitu direnez, ezinezkoa da ikasleen, irakasleen, familien eta kanpo-zerbitzuen eskaerak ikastetxeetan aintzat hartzea.

ELGAk, UNESCOk eta beste elkarte batzuk, hala nola Hezkuntza eta Lanbide Orientaziorako Hezkuntza Elkarteak, orientatzaile bakoitzeko 250 ikasle izatea gomendatzen dute. Nafarroa oso urrun dago gomendio horretara iristetik.

Egoera honek gure esku-hartzeak lehenestera garamatza, kasurik larrienetara bakarrik iristen baikara… eta batzuetan ez denetara.
Gure itxaron-zerrendak gero eta handiagoak dira, eta, horren ondorioz, adibidez, familia askok beren baliabide ekonomikoak, izanez gero, inbertitu behar dituzte seme-alabei ebaluazio psikopedagogikoa egin diezaieten edo laguntza profesionala jaso dezaten. Gainera, irakasleentzako eta familientzako prebentzio- eta laguntza-lana urria edo baliogabea da.

Hezkuntza-premia horiek ikasgeletan daude, eta irakasleek erantzun egin behar dute. Irakasleek eskaerak egiten dizkigute ikasleen ikaskuntza eta garapena egokia izan dadin eta egoerak eramanda ezin diegu aholkularitza eta laguntza eman behar dituzten arreta eta baliabideak eskaintzeko. Egoera horrek ondoeza sortzen du. Antzeko zerbait gertatzen da familien eskaerekin; beraz, ez zaie behar adinako arreta ematen ikasleei, eta hezkuntza-komunitate osoaren ezinbesteko harremana eta lana hondatzen dira.

Hezkuntza-komunitateak jabetu behar du ikastetxe baten funtzionamendua aspalditik ezagutzen duela. Orientazio-plazen behin-behinekotasuna eta aldakortasuna oztopo handia dira alderdi horretan. Orientatzaile asko ikasturte bakoitzean ikastetxez aldatu behar izaten dute eta horrek ikasleen jarraipena eskasa izatea dakar. Familiek egoera intimoak eta mingarriak kontatu behar izaten dituzte behin eta berriz edo ahalik eta azkarren eman behar zaien arreta atzeratu. Horregatik, orientazioaren postuak nolabaiteko egonkortasuna izan beharko luke.

Egoera hori kontuan hartuta, beharrezkotzat jotzen dugu hezkuntza orientazioko baliabideen antolamenduan zenbait aldaketa egitea. Horietako bi ezinbestekoak iruditzen zaizkigu:

  1. Ikasle bakoitzeko orientatzailearen ratioa jaistea.
    UNESCOk gomendatzen duen gisara: Orientatzaile bat 250 ikaslerentzat.
  2. Orientazio-plazen egonkortzea:
    Orientazio-orduen banaketa ez da haien kudeaketan erabilitako algoritmoen mende egon behar; izan ere, lote aldakorrak, gehiegizko desplazamenduak eta ordu sinbolikoak dituzten plazak sortzen ditu, ez oso errealistak ez eraginkorrak. Kudeatzeko modu horrek ez du bermatzen lanpostua errepikatuko denik, behin betiko helmuga duen funtzionarioa izanda ere. Ikasturte bakoitzean berriz hasi behar bada, eraginkortasun handia kentzen zaie orientazio ordu horiei, eta horrek kalitatea eta eraginkortasuna galtzea dakar.

Familiei, klaustroei, zuzendaritza-taldeei, kanpoko eragileei eta Nafarroako gizarte osoari, eskatzen diegu gurekin bat egin dezatela aldarrikapen hauetan; izan ere, ikastetxeetatik ikusten dugu hezkuntza inklusio-baliabideak ez datozela bat haien errealitatearekin. Tutoreek ez diete erantzuten ikasgeletan dagoen aniztasun handiari, eta LPk, ALk, PAPk eta HLEk gero eta lan-karga handiagoa dute, eta ez dituzte behar guztiak asetzen.

Nafarroako gure ikasleen oraina eta etorkizuna gure ikasgeletan dago eta guztioi dagokigu!

Nafarroako ikastetxe publikoen hezkuntza orientazioaren aldeko lantaldea

Hezkuntza inklusibo eta kalitatezkoaren alde  Hezkuntza inklusibo eta kalitatezkoaren alde

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude