Auto-industriaren krisia Europan
Auto-industriaren krisia Europan –
Etapa gozo baten ondoren, auto-industriaren krisiak Europako industria-sektoreko plaka tektonikoen talka eragingo du, eta horrek kolokan jar ditzake Renault, Mercedes eta Wolkswagen marken eta albo-ondorio gisa 2030an Europako ekonomia atzeraldian sartzea eragin lezake.
Testuinguru horretan, Volkswageneko zuzendaritzak iragarri du 2029rako bertan behera utziko duela enpleguaren segurtasunerako programa, marka alemaniarraren totem sakratua eta duela 30 urtetik indarrean dagoena; izan ere, ekoizpen planten edukiera txikia hornitzaileen aurrezkiekin konpentsatu zen orain arte, eta partida hori ez litzateke nahikoa izango. Hala, 2023an austeritate-programa bat jarri zen martxan Alemaniako enpresan, kostuak hamar mila milioi eurotan murrizteko 2026ra arte. Murrizketa hori, Alemaniako Handelsblatt kazetaren arabera, gutxienez 4.000 milioi eurotan handitu beharko da. Beraz, enpresako batzordearen arabera, gutxienez ibilgailu lantegi bat eta osagaien fabrika bat ixtea pentsatzen ari dira.
Hori izan liteke Europako industria auto-industria gainbeheraren eragilea, 13 milioi pertsona inguru enplegatzen baititu eta Europako BPGaren % 7 hartzen baitu; beraz, langabezia-tasen hazkunde bizkorra, Estatuko diru-sarreren murrizketa zorrotza eta, ondorioz, Defiziten hazkundea gerta litezke. Era berean, aurreikuspenen arabera, Europako ekonomiak atzeraldian sartuko dira 2030ean, enpresen deslokalizazioa areagotuko da eta Europa industria aldetik desertizatzeko arrisku kezkagarria izango da. Horrenbestez, premiazkoa izango da Europan datorren bosturtekoan etorriko den industria-birmoldaketaren ildo nagusiak diseinatzea.
Germán Gorraiz Lopez