Norbanakoaren balioa unibertsitate titulu batek neurtzen du?

Norbanakoaren balioa unibertsitate titulu batek neurtzen du? – 

Norbanakoaren balioa unibertsitate titulu batek neurtzen du?

Gaur egungo gizartean, zehazki erakunde publikoan arrakasta akademikorako eta profesionalerako bide bakarra batxilergoa egitea, selektibitatea gainditzea eta unibertsitatera sartzea dela uste sendoa dago. Ikuspegi horrek beste hezkuntza-aukera batzuk estigmatizatu ditu,  lanbide heziketa eta bigarren mailako bidetzat edo eskola-porrotzat hartu ditu batez ere. Horregatik, aurreiritzi horiek desmitifikatzea eta garapen pertsonalera eta profesionalera daramaten bideen aniztasuna aitortzea funtsezkoa da.

Pertsona bakoitza bakarra da, trebetasun eta interes desberdinekin. Batxilergoaren eta unibertsitatearen ibilbide tradizionalak ez luke arrakasta-neurri bakarra izan behar. Arrakastak aurpegi bakar bat ez duela ulertzea funtsezkoa da, bide konbentzionalari ez jarraitzearekin lotutako estigmak ez du errealitatea islatzen.

Huts egitea eta iritzia aldatzea garapen pertsonalaren alderdi naturalak dira. Adin goiztiarrean erabaki garrantzitsuak hartzeko presioa izugarria da; horregatik, aukera zuzen bakarra ez dagoela gogoratzea garrantzitsua da. Aukera desberdinak aztertzeko denbora inbertitzea, goi-mailako hezkuntzaren, LHren edo lan-esperientzien bidez, inbertsio baliotsua da etorkizunean.

Gainera, laguntza eskatzeko eta orientazioa bilatzeko ez da zalantzarik izan behar, heldutasunaren eta jakituriaren seinale argia baita. Hezkuntza-profesionalek eta kontseilariek aholkularitza baliotsua eskain dezakete erabaki informatuak hartzeko. Ez hori bakarrik, bide ezberdinak jarraitu dituztenen esperientziak entzuteak ere aukera aberasgarriak ematen ditu, bidaia bera argitu dezaketenak.

Laburbilduz, ezinbestekoa da betiko bideari ez jarraitzeko hautaketa lotutako estigmatizazioa baztertzea. Lanbide Heziketaren eta beste bide alternatibo batzuen baliozkotasuna onartzea funtsezkoa da talentu eta trebetasun-aniztasuna baloratuko duen gizarte bat eraikitzeko. Hautaketa guztiak dira zilegi, eta norberaren aurkikuntza eta moldagarritasuna funtsezko elementuak dira etorkizun egoki eta arrakastatsu baterako. Arazo horren aurrean, hezkuntza-sistemak oso zeregin garrantzitsua du; izan ere, hasieratik tradizionala izaten jarraitzea eskolan porrot egitearen berdina ez dela normalizatuko balitz, ez luke  hainbesteko eragina autoestimuan, konfiantzan, motibazio-galeran, presioan…

Pertsona baten balioa benetan neurtzen al da unibertsitate-tituluaren arabera, edo trebetasunen, esperientzien eta balioen elkarketa al da haren handitasuna benetan definitzen duena?

Norbanakoaren balioa unibertsitate titulu batek neurtzen du?

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude