Nahikoa da azterketa eta antsietate erokeria honekin!

Nahikoa da azterketa eta antsietate erokeria honekin! –

Badirudi garai hauetan azterketak edozein ikaslek nahitaez igaro beharreko erritual moduko bat bihurtu direla. Gogoan duzu ikastea ikastearen sinonimoa zela eta ez izerdi hotza ateratzearen sinonimoa azterketa-gelan? A zer nolako garaiak! Orain badirudi lehia batean gaudela ikusteko nork jasan dezakeen estres gehiago burmuina kolapsatu baino lehen.

Antsietateak, mila buruko munstro horrek, badirudi azterketekin bat egin duela gure ikasle-bizitza errusiar mendi emozional bihurtzeko. Eskolan sartu ginenetik, bonbardatzen gaituzte, nota onak ateratzen ez baditugu, porrotera bideratuta gaudela pentsatuz. Benetan? Noiztik definitzen du kalifikazio soil batek gizaki gisa dugun balioa?

Ez da harritzekoa hainbeste gazte antsietateak jota egotea egun hauetan. Presioa izugarria da. Irakasleek etengabe hitz egiten dute “etorkizun bikaina izateko nota onak ateratzea” zein garrantzitsua den. Noski, etorkizuna paper batean inprimatutako zenbaki batean laburbiltzen delako! Hori baino askoz gehiago garela ahazten dute. Ametsak, grinak, aukera anitzeko azterketarekin neurtu ezin diren trebetasun bakarrak ditugu.

Eta zer esanik ez aldi irrigarri labur batean ikasteko eskatzen zaigun eduki kopuru absurduaz. Benetan uste duzue informazio hori guztia barneratuko dugula? Ez digute denborarik ematen asimilatzeko, benetan ulertzeko. Dena bihurtzen da lasterketa frenetiko bat buruz ikasteko ulertu gabe, bakarrik  dena paperean azterketa egunean botatzeko, ez besterik.

Eta okerrena da presio horrek gure jarduera akademikoari ez ezik, gure osasun mentalari ere eragiten diola. Zer zentzu du espediente akademiko perfektu bat edukitzeak barrutik hondatuta bagaude? Ezin dugu onartu azterketen zurrunbilo honek ikasteko poza lapurtzea eta antsietatearen larritasuna bakarrik uztea.

Sistema birplanteatzeko ordua da. Ikasleak modu holistikoagoan ebaluatu behar ditugu, haien sormena, arazoak konpontzeko gaitasuna, lidergoa eta, batez ere, ongizate emozionala balioesteko. Azterketek ez dute izan behar gure arrakastaren adierazle bakarra.

Beraz, ikasle maiteok, ez utzi harrapatzen azterketen eta antsietatearen hamster-gurpil honetan. Gogoratu zenbaki bat baino askoz gehiago direla paperezko orri batean. Gizabanako gisa baloratuko dituen eta hazteko eta benetan ikasteko aukera emango dien hezkuntza-sistema baten alde borroka egin. Munduak buru libre eta sortzaile gehiago behar ditu, ez bakarrik datak eta formulak buruz ikasten adituak!

Nahikoa da azterketa eta antsietate erokeria honekin!