C2ko ikasleei eskerrak
C2ko ikasleei eskerrak –
Administrazioko hainbat gai, LGTBI+ kolektiboko kideen beharrizanak, segurtasun subjektiboa, klima aldaketa, gentrifikazioa, ikus-entzunezkoak erabiltzeko modu berriak, audientzia-datuak jasotzeko moduak, dislexia, ikuspegi pedagogiko aktibo eta irisgarriak, literatur itzulpengintza, koleopteroen ezaugarriak eta haien garrantzia… UEUko udako ikastaroen egitaraua dirudi, baina aurtengo C2ko ikasleen egitasmoetako batzuk dira.

Esker hitzak baino ez dauzkat ikasleentzat. Horrelako gaiak eta antzekoak dakartzate klasera, eta horiei buruzko hainbat argibide, kontakizun, aholku eta argudio partekatzen dituzte, ahoz zein idatziz. Gogotsu ari dira, eta igarri egiten da.
Esan gabe doa ni ez naizela gai horietan guztietan aditua. Neurri handi batean arlo bakoitzari lotutako testuak eta tresnak eskaini eta zalantzak argitzeko bideak iradokitzen dizkiet. Ezberdina litzateke guztiak tipologia antzekoko ikasleak balira; ni neu ere, gai askori buruzko zertzeladak jaso beharrean, esparru jakin batean espezializatuko nintzateke.
Batzuetan, titulua lanpostu baterako giltza da, baina beste batzuetan, euskaldun sentitu eta euskaraz lan egin ahal izateko gainditu beharreko langa. Eta C2koa oso altu dago, altuegi!
Guztiek ere lan munduan aritzeko bilatzen dute goi mailako titulua. Batzuk jada euskaraz aritzen dira lanean, eta zenbait zalantza eta segurtasun falta izanik ere, arazorik gabe burutzen dute lana. Besteek erraz irudikatzen dituzte lanean egin beharko dituzten zereginak, eta horiek euskaraz egingo dituztela aurreikusten dute. Hori dute buruan, tituluaz gain, noski.
Orain arte ez dugu azterketa oso presente izan programazioan, baina jada bi hilabete baino ez zaizkigu geratzen BECerako, eta horretara bideratuko ditugu datozen 7-8 asteak, tartean Aste Santua. Beraz, idazlanak, laburpenek eta bitartekotza ariketak presentzia handia izango dute haien egunerokoan, eta nirean.
Ikasleetako askok gutxieneko maila izango dute azterketa heltzerako. Lau aste barru neuk esango diet nortzuk dauden gainditzeko moduan, eta “pasea” eman azterketa ofiziala egiteko. Horiek guztiak gai dira (edo izango dira lan munduratzean) euren lana euskaraz burutzeko. Hala ere, jakina, lanean jarraituko dute gaitasuna eskuratzen, beste guztiok bezala.
Baina, estatistiken arabera, %16k baino ez dute egiaztagiria lortuko. Izan ere, gauza bat da maila izatea, eta beste bat azterketaren galbahea pasatzea. Berriro ere, txarto sentituko naiz ikasle horiengatik.
Ikasle horiek lanean euskaraz behar ditugu, eta, batzuetan, titulua lanpostu baterako giltza da, baina beste batzuetan, euskaldun sentitu eta euskaraz lan egin ahal izateko gainditu beharreko langa. Eta C2koa oso altu dago, altuegi!
Oso garai dago. Ez dut uste. Zer kosta da idazlanek …ariketek idaztea? Bestela ere, nortzuk hori ikaragarri itsusia da. Ez al dugu nor? Nor dagoen prest….nortzuk, zenbaitzuk, ez dira euskara, haundia ez den bezalaxe.