Bilboko portua eta itsasoko autobideak

Bilboko portua eta itsasoko autobideak –

Bilboko portua eta itsasoko autobideakItsas garraioa munduan garraiatzen den guztiaren % 95 da, bi heren petrolio- eta mineral-trafikoari dagozkio eta edukiontzi-garraioa guztiaren bosten bat da. Mega-kontainerontziak ezinbesteko elementu bihurtuko ziren Txinaren, Asiako tigreen edo Europar Batasunaren esportazio-ahalmen sutsuari eusteko, 800 milioi tona inguru garraiatzeko gaitasuna batzen baitute. Gainera, aireko eta errepideko garraioa baino askoz gutxiago kutsatzen du, nahiz eta pleiten kostuaren igoera estratosferikoaren mehatxupean egongo litzatekeen, mega-kontainerontzien kopurua eskasia dela eta.

Era berean, hurrengo hamarkadan, Itsasoko Autobide berriak ezarriko ditugu Distantzia Laburreko Itsas Garraioan (TMCD). Bidaiariak garraiatzeko eta barruko eta kostaldeko uretako bideak erabiltzen dituen merkataritza-kargarako alternatibak izango lirateke, kostuak eta kutsadura murrizteko eta Bilboko portua paradigma izango litzatekeena murrizteko, Distantzia Ertaineko eta Laburreko Garraioan liderra baita Atlantikoko fatxadan. Horrek, Artikoko Ibilbidearen balizko boomarekin batera, benetako tsunamia eragingo du gaur egungo munduko itsas arkitekturan, itsas korridore berriak sortuko baitira, eta nabigazio-denborak nabarmen murriztuko dituzte ontzi-enpresek.

Ondorioz, XX. mendeko itsas ibilbide ezegonkor eta aseen ondorioz, itsas trafikoa handituko da, baldin eta kontainerontzi kopurua areagotzen bada eta berriro ere flete lehiakorrak eskaintzen badira.

Germán Gorraiz- Analista

Bilboko portua eta itsasoko autobideak