Industria birmoldaketa berri bat datorkigu?

Industria birmoldaketa berri bat datorkigu?

Industria birmoldaketa berri bat datorkigu?Europako ekonomia “dieta alpino-mediterraneoa” izenekoan oinarritu da azken hamarkadan, eta osagai nagusiak hirigintza booma, turismoa, esportazioa eta barne kontsumoa ziren. Formula horrek plater minimalista bikainak sortzen zituen, itxuraz oso iradokitzaileak, baina sukaldaritzako edukirik gabeak eta iraungitze data inprimatua zutenak.

Horrela, isatsaren aldeko haizeek bultzatutako aro gozo baten ostean, autoen industriaren krisiak Europako industria sektoreko plaka tektonikoen talka eragingo du, Renault, Mercedes eta Wolkswagen bezalako markak kolokan jarriz.

Testuinguru horretan, Dresdeneko Kristala lantegia ixtea aztertzen ari da Volkswagenen zentrala (ID.3 auto elektrikoa ekoizten zuen bertan), Europa hegoaldean auto elektrikoen eskari txikia dela eta, Alemaniako Gobernuak ibilgailu elektrikoak erosteko diru aguntza publikoak kendu dituelako, Teslaren prezioak jaitsi direlako eta BYD bezalako martxa txinatarrak sartu direlako.

Horren ondorioz, psikosi kolektiboa sortu da, eta, horren ondorioz, ekoizpena murriztu egin da, proiektuen garapena atzeratu egin da eta marken arteko borroka basatia sortu da kostuak murrizteko.

Bestalde, Alemaniako Auto Industriaren Elkarteak (VDA, alemanieraz) aurreikusi duenez, salmentek % 14 egingo dute behera 2024rako, merkatuan dagoen ziurgabetasuna dela eta. Horren ondorioz, Renaultek, Mercedesek eta Wolkswagenek, 2030ean ibilgailu elektrikoak bakarrik fabrikatzeko estrategia zalantzan jartzen ari dira eta errekuntza modeloen ekoizpena hurrengo hamarkadako lehen urteetan mantenduko dela uste dute.

Europan bere indarrez dabilen industriaren gainbehera baieztatzen bada,13 milioi pertsona enplegatzen dituen eta Europako Barne Produktu Gordinaren % 7 hartzen duen Europako industria autogilearen gainbehera baieztatzen bada, langabezia-tasak izugarri igoko dira, Estatuko diru-sarrerak izugarri murriztuko dira eta ondorioz defizitak areagotuko dira (automobilaren industria Europako esportazio guztien % 10aren erantzulea da), eta 2030erako Europako ekonomiak atzeraldian sartuko dira. Hori dela eta, premiazkoa izango da datorren bosturtekoan izango den birmoldaketa industrialaren ildo nagusiak diseinatzea.

Germán Gorraiz – Analista

Industria birmoldaketa berri bat datorkigu?

Analista.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude