Auto elektrikoa ameskeria hutsa zen?
Auto elektrikoa ameskeria hutsa zen?
Volkswagenen egoitza nagusia Dresdengo Kristalezko lantegia ixtea aztertzen ari zen, bertan ID.3 elektrikoa fabrikatzen baitzuen, Europa hegoaldean auto elektrikoen eskari txikia zegoelako, Alemaniako Gobernuak ibilgailu elektrikoak erosteko emandako laguntza publikoak kendu zirelako, Teslaren prezioak jaitsi zirelako eta Txinako martxak BYD gisa sartu zirelako, Alemaniako auto elektrikoak lehiakorrak izan ez zitezen.
Horrek psikosi kolektiboa eragin du, eta, horren ondorioz, ekoizpenean murrizketak, proiektuen garapenean atzerapenak eta marken arteko borroka basatia eragin ditu kostuak murrizteko, eta merkatuan dagoen ziurgabetasuna dela eta, ezin da baztertu Europako marka handiek auto elektrikoak ekoizteko planak bertan behera uztea.
Hala, Renaultek, Mercedesek eta Wolkswagenek 2030erako ibilgailu elektrikoak bakarrik fabrikatzeko estrategia berrikusi nahi dute, eta errekuntza-modeloen ekoizpena datorren hamarkadako lehen urteetan mantenduko dela uste dute.
Hala ere, Nafarroako arduradun politikoek txundituta jarraituko lukete auto elektrikoaren etorrerarekin, datorren hamarkadarako lan-horizontea argitu behar zuen. Horrela, Volkswagen taldeak 2023-2027 aldian 1024 milioi euro inbertitzearen aldeko apustu handinahia, Landabengo lantegiaren elektrifikazioa eta taldearen % 100 elektrikoak diren bi modelo berri 2026rako iristea ekarriko lukeena.
Hala ere, Europako merkatuan nagusi den ziurgabetasuna dela eta, Landabenen etorkizuneko eredu elektrikoa bertan behera gera liteke, eta Nafarroako automobilaren industria osagarria linbo produktibo batean sartzea eragin, Nafarroako Wolkswagen lantegiak Poloa bezalako modelo zaharren ekoizpena utzi ondoren.
Horrela, Antolin enpresaren itxiera, 100 langilerekin, Nafarroako Volkswagenen Landabengo lantegiaren etorkizuneko eredu elektrikoaren hornitzaileen zerrendatik baztertuta geratzean, Nafarroako auto-industriaren gainbeheraren icebergaren punta izango litzateke, 12.000 pertsona enplegatzen baititu eta Nafarroako BPGaren % 30 ordezkatzen baitu. Hori dela eta, premiazkoa da Nafarroako Gobernuak, sindikatuek eta enpresaburuek hurrengo bosturtekoan etorriko den industria-birmoldaketaren ildo nagusiak diseinatzea.
Germán Gorraiz
Auto elektrikoa ameskeria hutsa zen?