SEO euskaraz .eus domeinuetarako

SEO euskaraz

Marta Goikoleak idatzi hau plazaratu zuen Sarean.eus atarian.


Eta zuk, zer bilatzen duzu euskaraz?

SEO euskarazBai, 2017. urtea indarrez eta erabakitasunez hasi dugu, gero eta argiago ikusten dugu etorkizuna.

Hilabeteak daramagu galdera hori egiten eta helburu argi bati begira lan egiten: .eus domeinuarekin diseinatu eta garatutako webguneak optimizatzea.

.eus domeinua duten webguneetan erabiltzaileek egiten dituzten bidalketei eta webgune horietan agertzen diren edukiei dagozkien kontzeptuak direla-eta izan dugun esperientziaren eta egin ditugun aurkikuntzen (“serendipia” “serendipiaren” ondotik) berri emango dizuegu.

Bilaketak? Erabiltzaileak? Edukiak?… SEO !!

SEO euskaraz

SEO. Search Engine Optimization

“Posizionamendua bilatzaileetan”, “bilaketa eragileen optimizazioa” edo “webguneen optimizazioa” ere deitua.

Esanahia

Zure “web” (1) proiektuei aplikatutako ekintza teknikoa eta aholkularitzakoa, lehiakideen aurrean zure ikusgarritasuna hobetzeko aukera ematen duena, hain zuzen ere erabiltzaileek kontsulta bat egiten dutenean, “bilaketa” izenez ere deitua oro har.

(1)    Web garapenak: web, web orrialdeak, web errespontsiboak, mugikorrerako aplikazioak, landing pages-ak, newsletter-ak, posta elektronikoa (email), merkataritza eletronikoa (shop online), bloga, app plataforma, etab…

“SEOrekin webaren ezarpen zuzena lortzeko, hasierako kontsulta eta analisia izango da zure web garapenean landu beharko duzun gaietako bat, hasieratik bertatik.  #1. araua.”

Bilaketa eragileak edo bilatzaileak

2016. urtean argi eta gabi ikusi genuen nola iritsi eta gelditu ziren Interneten bilaketak egiteko formula berriak.

  • Web bilaketak: Google, Bing (MS) eta Yahoo liderrak dira web bilaketa metodoetan, ikusirik nolako naturaltasunez erabiltzen dituzten erabiltzaileek Interneten bilaketak egiteko.
  • Web nabigatzailea: Chrome, Internet Explorer (MS: labur/Microsoft-Euskaraz), Firefox PCrako, eta Mozilla eta Android, smartphone eta tableterako.
  • Web kokaguneen bilaketak. Web mapak.
  • Bilaketak Gizarte Sareetan.
  • Bilaketak “On Page”.

2017an argi eta garbi zentratuko gara Erabiltzailearengan eta “multiformatua” (“Universal Search”) Bilaketetan gainera eta dominio.eus-ari buruz oso lehiatzeko abantaila interesgarria gertatzen dira.

Google Chrome. Komiki bat ikus dezagun

#GomendatutakoIrakurgaiak

Chrome Google. Komiki bat ikus dezagun. https://labur.eus/Google-Chrome-Comic.

Hitz egin dezagun SEOri buruz

Bai, “SEOri buruz hitz egingo dugu”, baina modu natural, logiko eta praktikoan, intzulingururik gabe.

Naturala eta logikoa

Zer egin behar dugun ulertzeko, zertarako egiten dugun ulertzea gustatzen zaigulako.

Eta horixe, horixe da SEO, ez baduzu argi “zertarako” hori, ez ezazu denborarik galdu…

Praktikoa

Eremu digitalean nagusi den jarrerak etengabe mugitzen egon behar duenez, SEO garapenari buruz jarduten dugunean erabiltzen dugun aditz denbora gerundioa da.

Lortutako emaitzak aztertu ondoren ondorioetara iristeko aukera eman diguten ekintzei buruz jarduten dugunean, lehenaldia.

Orainaldia, etenik gabe edo modu iraunkorrean behatzen eta kudeatzen egotera behartzen gaituelako.

Eta, azkenik, etorkizunari begirakoa, etorkizuneko ekintzak proiektatzeko aukera ematen duelako, “kristalezko bola” baten modura.

Horretaz guztiaz arduratzen da SEO.

Esperientzia, Analisia eta Ondorioak

Gure esperientziaren berri emango dizuegu, eta garrantzizko analisien bitartez lortutako ondorioak partekatuko ditugu.

Kontzeptuak erronka edo joko moduan azaltzen saiatuko gara, eta, zenbaitetan, arauei buruz jardungo dugu. Errespetuz, baina alerta argiak sortzeko asmoarekin, zer ikasi asko dago-eta.

Gure lehenengo SEO aholkuak:

Aztertu eta identifikatu zure ahultasunak, zure mehatxuak, zure indarguneak eta aukerak. Horiek guztiak behar dituzu hobetzeko eta, orobat, etorkizunean emaitza hobeak lortzeko aukera ematen dituzten ekimenak errepikatzeko.

Aztertu eta Ikertu zer alderdik zehazten dituen eremu digitalean dituzun helburuak, baina “ez zaitez korapilatu”, garrantzizko premisa da zure SEO ekintza plana osatzeko.

Ez ahaztu: “saiatu ondo pasatzen”, funtsezkoa da SEOn.

“Ez badugu ondo pasatzen, ez baduzu ondo pasatzen, SEOk ez du funtzionatzen… #2. araua.”

SEO, Marketina eta Komunikazioa

Eremu digitala edo Internet, oro har “online” izenez deitua.

Eremu digitaleko Marketina garrantzizko lanbide jarduna da, hainbat eta hainbat urtez enpresetan eta proiektuetan erabiltzen den Marketin tradizionala bezain garrantzizkoa.

Internetek eskaintzen dituen Komunikazio Bideak ezagutzea eta zure helburu diren erabiltzaileak identifikatzea, funtsezko alderdiak dira nor zaren eta zer egiten duzun adierazteko.

Laburbilduz, Marketinak zein Komunikazioak amaierarik gabeko mugak iristen dituzte eremu Digitalean, erabiltzen diren baliabideetan oinarrituta: tokiko edo barneko sareetan zein sareen sare handian, Internetek duen irismenari esker, izugarria da baliabide mugatuekin egin litezkeen ekimen berrien bolumena.

Berrikuntzak 2017an

2017. urtean, mundu digitalaren aurrerakuntzekin jarraituko dugu. Ohituta gaude web proiektuen alorrean egiten diren garapenen eremu teknikoan zein eremu estrategiko edo kontzeptualean sortzen diren azken joerei adi-adi egoten.

2017. Berrikuntzak Web garapenetan

Web diseinuen eremuan sortzen diren berrikuntzak eta web aplikazioen eta mugikorrerako aplikazioen garapenean sortzen diren tresna berriak mugagabeak dira, mundu digitalean dauden eragile eta zeregin ugariak kontuan hartuta.

Izaera globala azpimarratzen dugu, adierazle argia baita web garapenaren eremuan. “Web” edo “webgune” deiturikoen alorrean parte hartzen duten profesionalen arteko topaketak, foruak eta lankidetzak gero eta ugariagoak dira.

Webgune baten edo mugikorrerako aplikazio baten itxura funtsezko alderdia da Interneteko proiektu baten eraikuntzan, inolako zalantzarik gabe.

Arrazoiak oinarrizkoak dira, izan ere, Internet telebista edo zinema bezain komunikabide bisuala da, ahaztu gabe zer garrantzi duen marketin eta komunikazio ekintzak eraginkorrak izan daitezen.

Ziur gaude SEO etenik gabe eta modu partikularrean aztertzen den gai bat dela, horren aplikazioa oso teknikoa baita. Horrela behar du, erabiltzaileak erabiltzen duen gailuak mugatzen baitu web diseinu bisuala. Geroago ikusiko dugunez, Erabiltzaileek Interneten duten jokabidea zehatz mehatz aztertzean, erabiltzen dituzten gailuek (ordenagailua, tableta edo smartphonea) modu naturalean identifikatzen dituzte erabiltzaileek zer jokabide eta premia dituzten. Eta alderdi horiek lantzen dira, hain zuzen ere, SEOn.

SEO eta Web Diseinua/Garapena

SEOri buruz ari garenean, modu bateratuan dihardugu.

Era horretara, nola diseinuaz hala funtzionatzen duten gauzen sorrerari buruz jarduten dugu. Eta Web Garapenari buruz jarduten dugunean, online ingurunean Presentzia eta Ikusgarritasuna ematen diguten osagaiei eta Interneten dauden osagai multzoari buruz jarduten dugu.

SEO eta Estrategia Digitala

2017an Estrategia Digitalari buruz jardungo dugu, behin eta berriro. Baina modu naturalean jardungo dugu.

SEO estrategian oinarritzen da, zure helburuetan, webean erabiliko dituzun edukien informazio-egituran…

SEO eta ordena

SEO egitea interesatzen zaigu; izan ere, gure estrategia digitalean erabilgarria izateaz gainera, ordena jartzera behartzen gaitu.

Baina horri buruz eta beste hainbat gauzari buruz hitz egiten jarraituko dugu.

Gero arte.

SEO euskaraz  SEO euskaraz  SEO euskaraz  SEO euskaraz SEO euskaraz  SEO euskaraz  SEO euskaraz  SEO euskaraz
.eus, estrategia digitala, euskara, marta goikolea, sarea, seo, SEO euskaraz, Teknologia
Salabardoa

Sarean, han eta hemen argitaratzen direnak harrapatzen ditut, gure interesekoak direlakoan.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude