Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar bi

Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar bi –

Seuil argitaletxean 2018 urtean ateratako liburu honek dakarren azpititulua horrela itzul nezake : «Zergatik bost axola dion Ezkerrak eta zergatik aldatu behar den».

Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar biAmetsez et demagogiaz betetako beste saio bat gehiago izan zitekeelakoan, lehen begiradan tituluak ez ninduen batere erakarri.

Halabainan, Simone Weil ene filosofo maiteenaren, eta, Christophe Dejours psikiatra bikainaren aipamenez josita zegoela ohartu orduko zerbait serioagorik izan zitekeela pentsatu nuen. Zinez horrela dela diozuet.

Izan ere, Thomas Coutrot, lana zer den eta zer izan behar lukeenaren problema filosofiko oinarrizkoari deliberatuki lotzen zaio, zinez konbentzituta dagoelako lanaren zentralitateaz gutariko bakoitzarentzat eta gizarte osoarentzat.

Lerro kaskar hauien markoan ezinezkoa zait obra honen ekarpen guzia entregatu, liburua osoki irakurria izaitea merezi luke eta.

Horrengatik, aldi honetan, erabakigarri iduritu zaizkidan bi ideia soil aipatuko dizkizuet

Lehenbizikoa doakio, lanaren, edo hobeki erraiteko, lanaren kontratuaren karaktera abstraktuari edo alderantziz karaktera “bizia”ri.

Gaurko egunean, salbuespenak salbuespen, lan kontratua finkatzen da elgarren artean ikusteko deus ez, duten bi pertsonen artean. Batek, edozer ekoizturik ere, soldata behar du eta terikoki lan egin lezake libreki enpresa batentzat edo beste batentzat abantailosena hautatuz.

Norentzat lan egiten duen? zer ekoizten duen? zer lan antolakuntza pean? zer ondorio ekologikoekin, eta abar? hau guzia bigarren mailara pasatzen da harentzat. Horretan justu datza kontratuaren abstraktasuna langilearentzat

Aldiz, enpresak lan indar orduak erosten dizkio bakarrik langile kanbiagarri bati. Igual zaio langilearen historia, egin arazi nahi diona egiten duen ber. Hau edo beste bat igual zaio. Hau da kontratuaren.karaktera abstratua enpresarentzat.

Enpresari eta langileari, ekoizpenaren natura bera ere igual zaie, saltzetik aterako den diruari diote bakarrik inportantzia emaiten biek.

Norentzat ekoizten duten ere igual zaie, munduko merkatu zabalarentzat da, ez eta hurbildik ezagutzen norbaitentzat.

Horra zer egoeran gauden beraz, alegia, lan egiten dugu ekoizpen abstraktu batentzat lan kontratu abstraktu baten pean.

Hau idazterakoan, ni ere, konturatzen naiz arrazoiketaren beraren karaktara « abstraktuaz ». eta, beharrik bizitza konkretuak salbuespen ugari eskaintzen digun, bestenaz, errealitatea ifernu hutsa izango litzateke  Hala ere,  mundu ekonomiko liberalak orokorrean horrela funtzionatzen duelako,  arrazoiketa abstraku piskat egiten dugu .

Bigarren ideia doakie lan-antolakuntzaren baldintzeri.

Nola lan egiten dugu? hierarkia pizu eta paralisagarri baten pean? gu trabatu eta aspertu baizik egiten ez duen modu batean ? edo ekimenerako eta kolaborazioarako tokia uzten duen antolakuntza batek animatuta?

Bide nabar, autoreak hauteman arazten digu iraultza sozialista sobietikoak berak ere ez zuela deus hobetu alde horretatik kapitalismoaren esplotazioarekin alderatuta.

Kapitalista batek esplotatua, edo nomenklatura sozialista erraldoi batek, azkenean,  zer diferentzia peko langileentzat?

Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar biThomas Coutrot- rentzat, Russian, ez eta beste nehun ere, sozialistak ez ziren zinez atakatu lanaren karaktera abstraktuari ez eta lan « bizi » baten eraikitzeari. Batez ere  lan antolakuntza demokrata bati esker.

Nabarmen da harentzat biak hertsiki lotuak daudela.

Azkenean lanak bi ezaugarri inportante ditu : alde batetik gizarte osoarentzat nezezidade ekonomiko ezinbestekoa da,  eta bestetik, giza harremanen oinarria bera ere da.

Lanaren bi ezaugarri horietarik bakar baten ukatzea edo gutiestea nahikoa da gu zorigaitzera kondenatzeko

Hala ere nehork imagina ez dezala bi ezaugarriak batera errespetatzea lortzea bide erraza eta laburra izango denik, ez eta pentsatu ere, bainan  bururik gabeko hominisazio prozezua bera hortan datza eta

Erran gabe doa liburu honek interesa piztu zidala, segituan iduritu zitzaidalako haren edukiak zer ikus zuzena laukakeela gutariko hainbatek Herriaren etorkizunari buruz ditugun kezka eta espero batzuekin.

Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar bi: Thomas Coutrot-ren «Liberer le travail» liburuaren irakurketa ohar bi:
Coutrot, lana

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude