Kritika zinematografikoa: ‘The Northman’

Kritika zinematografikoa: ‘The Northman’ –
Kritika zinematografikoa: ‘Paris, Distrito 13’

Kritika zinematografikoa: ‘The Northman'

Zuzendaria: Robert Eggers
Urtea: 2022
Herrialdea: AEB

-Gero eta urrunago-

Badira ia ehun urte Bertolt Brechtek, bere teatro berritzailearen eskutik, ‘urruntze efektua’ erreibindikatu zuenetik (‘alienazio efektua’ gisa ere itzuli izan da ‘verfremdungseffekt’ kontzeptua); baliteke, ordea, Brechten ideia estetiko hark gaur egun inoiz baino indar gehiago izatea. Beharbada Michael Haneke aberkide alemaniarra du egungo dizipulurik leialena, hotza eta urruna dirudien estilo baten bidez Brechten programa politikoa XXI. mendera itzuli nahi izan dutenen artean arrakastatsuena —“politikoa”, zeren, haien esanetan, identifikazio-emozionala alde batera uztea nahitaezkoa da ikuslearengan hausnarketa intelektual-morala pizteko—. Hanekez gain, ez dira falta, ‘distantzia estetikoa’ delako baten alde, pertsonaiekiko atxikimendu emozionala ekiditen duten estetika garaikideak. Ez al da, bada, horixe Robert Eggers eta Ari Asterren kasua, A24 ekoiztetxe ‘indie’ko zinemagile formalista horiena?

Robert Eggersen The Northman filmaren estreinaldia dela eta, Fernanda Solorzano kritikariak pelikulako gudu-eszena nagusia (ziurrenik bisualki zirraragarriena den eszena, baita teknikoki trebeena ere) Elem Klimoven Come and Seeko gerra eszena guztiz aztoragarriekin konparatu du. Ukrainar gatazkaren gaia ezin saihestu, ez da Solorzano izan filmaren itxurazko izaera ‘anti-belikoa’ azpimarratzen bakarra. Come and Seeko eta The Northmaneko gerra eszenetan, bietan aldentzen da kamera, bietan alienatzen da, bietan ekiditen da erakusten den biolentziarekiko atxikimendu emozionala. Hala ere, berdin gertatzen ote da bi kasuetan? Edo, garrantzitsuagoa dena: funtzio bera betetzen al dute bi filmetako urruntze efektuek? Horra hor, nire ustez, Solorzanori (eta bide batez, geure buruari) jaurti beharreko galdera.

(…)

Kritika osorik irakurtzeko, sartu ZINEA atarian!

Kritika zinematografikoa: ‘Paris, Distrito 13’

Kritika zinematografikoa: ‘The Northman’

Euskal pantailaren gunea

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude