Espainiako zer egunkari irakurtzen duzue?

prentsa egunkari

Espainiako egunkariren bat irakurri eta hango berri jakiteko, orain arte El País irakurtzen nuen, iruditzen baitzitzaidan egunkari orekatua, lasaia eta neutral samarra zela. Egia da askotan egur merkea eman izan diola gure herriari, gure asmoei, gure hizkuntzari (barka ezazue “gure” horretan sentitzen ez zareten guztiok). Baina Vocentokoen parean, Mundoren parean… Ba horixe.

Baina Pedro Sánchezen defentsa, Tomas Gomez bota zuenean (beste kontu bat da hori, primariak zertarako egiten dituzten, Pedro Sánchez bera aukeratzeko, horren ostean berak diktadoreen moduan jokatuko badu) larria iruditu zait sinesgarritasunaren aldetik, bat-batean PSOEk goranzko joera nabarmena izan duela gaztigatu baitzuen hurrengo egunean. Lotsa gutxi, konpai!

Eta horixe, ez ditut Pais, Mundo, Abc eta beste eskuin muturrekoak irakurri nahi.
Hor daude Eldiario.es eta halakoak, baina, tamalez, ez diote heltzen edo ezin diote heldu gaurkotasun osoari. Neutroagoak eta egokiak iruditzen zaizkit.

Vanguardia ere irakur daiteke, baina bere eskualdeari oso lotua iruditzen zait.
Badakit ez dudala eldoradorik aurkituko, baina zer edo zer irakurgarria besterik ez dut nahi.
Beraz, zer irakurri? Emango al didazue aholkurik?

egunkari

97 pentsamendu “Espainiako zer egunkari irakurtzen duzue?”-ri buruz

  • Galdera interesgarria. Zein egunkarik du eduki gehien Espainiari buruz (bere herriaren ordez) eta ez da modu irekian inperialista edo manipulatzailea? Naiz. Independentista baina hispanozentrista.

    Dena dela hobe irakurri ahal den egunkari gehien, herri ahalik eta gehienetakoa, hizkuntza ahalik eta gehienetan, eta ideologia guztietakoa. Saltzen dizkiguten gezurrei buruz ere jakin behar dugu.

  • El Diario Vasco, masokismo hutsez

  • Jurgi Arruti

    “Neutral” adieraren erabilera guztiz okerra eginen da testuan (munduan), baina tira, ez dut parrafadarik idatziko horren inguruan -orain-. Hona hedabide interesgarri batzuk:
    http://kaosenlared.net/
    http://www.lahaine.org/
    http://www.librered.net/
    http://www.vice.com/es
    http://www.jotdown.es/
    http://www.lamarea.com/
    http://www.playgroundmag.net/

  • Jon Mikel Aldanondo
    Jon Mikel Aldanondo 2015-02-24 00:22

    Azkenean, erosotasuna utzi eta hainbat iturritara jo behar, iradoki duzuen moduan. Edo Twitterretik batzuen eta besteen berriak irakurri. Mila esker

  • Euskal herriaren ahotsa dela uste duen eta gaztelaniaz idatzita dagoen NAIZ egunkaria behintzat ez. Nik berria irakurtzen dut.

  • irakurri asko, erosi gutxi

  • Xabi de la Linde 2015-02-24 23:22

    El Conidencial eta Infolibre nabarmenduko nituzke halaber. Lehena adibidez Falciani zerrenda espainiar estatuan zabaldu zuena.

  • Pelu Dulantz. Kontua da NAIZ eta GARA egunkariak euskal izaera, identitatea, nortasuna duela ardatz, baina itxaron……GAZTELANIAZ idatzita dago. Kuriosoa benetan!!

    • Jurgi Arruti

      Gara egunkariak Euskal Herriko errealitate soziolinguistiko bati erantzuten dio. Alegia, nahi ala ez nahi, bada Euskal Herrian euskaldun sentitzen den erdal-hiztunik (gehiengoa izatera irits litekeena, gainera). Gara sortu zenean, progresiboki euskara sartzen joatea adostu zen, errealitate soziolinguistikoa aldatzen joango zelakoan. Kontua da, euskara-erabilerak ez duela gehiegi egin gora, eta Gara bezalako egunkariek ez dutela lagundu euskararen egoera hobetu zedin. Nik neuk ere ez dut Gara atsegin, arrazoiketa hori dela-eta. Hala ere, hizkuntza hezkuntza arazoa ikusten dut lehenik.

      • Peru Dulantz 2015-02-26 09:49

        Hala eta guztiz ere, euskararen presentzia Garan eta Naizen ez da anekdotikoa, eta horrek dezenteko kostua izan du egunkariak historikoki lortu dituen tiradetan, dena esan beharra dago.

    • Peru Dulantz 2015-02-26 09:46

      Bai noski, batzuok nahiago zenukete erdal elebakarrak (Euskal Herriko biztanle gehienak) espainolismoa defendatzen duten hedabideetan bakarrik bazkan ibil daitezen uztea, baina abertzaleak ez gara hain inozoak, ez horixe!

  • EUSKALDUNA ez al da EUKARADUNA? hau da euskara duena, erabiltzen duena? ondorioz egunkari euskaldun gutxi daude gure herrian.

  • Jurgi Arruti

    Nazionalismoa, beste edozein identitateren gisan, norbanakoaren subjektibotasunean hasi eta amaitzen da. Euskalduna da, hala sentitzen den oro. Horren baitan, joera logikoagoak eta ez hain arrazionalak daude. Euskaldun sentimenduak badu lotura hizkuntzarekin, jakina, baina ez da parametro baztertzaile bat. Identitateak subjektiboak dira. Euskalduna euskaraduna dela esatea, gaur egun, ez da erreala falazia bat baino. Hala izan beharko lukeen edo ez, beste debate bat da.

    • Asier Sarasua Garmendia 2015-02-26 18:28

      Ez barkatu. Erdalduna ez da erdaldun sentitzen dena, euskara ez den hizkuntza bat hitz egiten duena baizik. Gauza bera euskaldunentzako. “Euskaldun” eta “erdaldun” hitzak hizkuntzarekin daude lotuta, ez nortasunarekin edo kokapen geografikoarekin. Horretarako “euskal herritar” edo “euskal abertzale” bezalakoak erabili behar dira.

      Ni euskalduna naiz, eta erdalduna ere banaiz. Aldi berean, euskal abertzalea naiz eta euskal herritarra.

      Nire lankide asko euskaldunak dira, baina espainiar abertzaleak dira: alegia, beren nortasuna Espainiak markatzen du.

      Euskaldun batzuk: ni, zu, Arnaldo Otegi, Iñigo Urkullu, Idoia Mendia, Carlos Iturgaiz.

      Ez ditzagun terminoak nahastu.

      • Jurgi Arruti

        Ez nahastu terminoak, Asier 😉 euskaraz ez dakiten euskaldunak badaude. Definizioak euskaldun “Euskal Herriko biztanle” gisa -ere- onartzen duen heinean.

        euskaldun

        adj. eta iz. 1. Euskaraz dakiena, euskaraz mintzatzen dena. Euskaldunik baizik ez zen lekuan nengoela. 2. (hed.) Euskal Herriko biztanlea. Euskaldunok gehiegi erretzen omen dugu. • euskaldun alfabetatu. Euskaldun ikasia; euskaraz irakurtzen eta idazten dakiena. || euskaldun berri. Beste ama-hizkuntza bat izanik, euskara ikasi duena. || euskaldun zahar. Euskara ama-hizkuntza duen euskalduna.

        • Ez sartu ziririk zerorren buruari. Euskal Herria, legez, bakarrik Gernikako Estatutuak biltzen du. Gainontzeko euskaldunak ez gara Euskal Herrian bizi. Euskalduna, eta gezurra dirudi zenbat iruzkin hauspotu duen artikulu honek, euskaraz hitz egiten duena da. Ez da abidide gehiago eman behar. Inork ezagutzen al du alemaniar bat alemanieraz hitz egiten ez duena, edo espainiar bat, edo frantziar bat. Are gehiago, Alemanian nazionalitatea, hau da, alemaniar izatea, bakarrik guraso alemaniar bat dutenei ematen diete jaiotzean. Gainerakoek eskatu beharra daukate, eta ez beti lor.

  • Jurgi Arruti

    Kontua da, Euskal Herria (zazpi lurraldeak hartzen dituena) imaginario kolektibo “euskaldunean” dagoen kontzeptua dela. Quiroga Euskadiko herritarra da, baina ez Euskal Herrikoa. Oreretako Herrikoan egunero erdaraz egiten duten horiek euskaldunak dira, eurek euren burua Euskal Herriko biztanle gisa ulertzen badute. Euskalduntasuna, beraz, subjektiboa da.

    • Hiltzen Hil 2015-02-26 22:27

      Ni ez nago zurekin ados. Euskaldunok herri bezela burutu dugun akatsetariko bat hori izan da, euskalduntasuna subjektibotasunaren esku utzi, eta horrek eragiten duena da baldintzarik gabe, mugarik gabe, edonor izatea euskaldun, euskara apenas jakin gabe edo euskal jatorrikoa izan gabe. Ikuspuntu horretatik, hemen bi urte daramatzan marrokiar bat euskaldun izan daiteke, hala nahi badu, goierriko euskaldun etniko bat bezain haina. Horrek euskal komunitatea galbideratzen, desitxuratzen eta anbiguo bihurtzen du, eta anbiguotasunean disolbatu.
      Ez, jauna, nire ustez eukalduntasuna ez da sentipen hutsal bat, hautapen politiko bat bezala. “15 urtekin komunista sentitzen nintzen eta orain ez. 15 urtekin euskaldun sentitzen nintzen eta orain ez”. Japoniarra sentitzen banaiz eta japoniar akademia batean apuntatzen banaiz, japoniarra naiz? Faborez, ez ditzagun gure buruak horrela mespretxatu: euskalduntasuna odola eta tradizioa da.

      • Hasi zara jada odolarekin bueltaka?!?!
        Hi haiz hi vampiroa. Ta ze odol mota euki behar du euskaldunak ba jakin baldin baleike?
        Tradizioana gerorako utziko degu bale? eske biak batera ez dakit digeritzeko kapaz izango naizen…

        • Hiltzen Hil 2015-02-27 11:37

          Odola diodanean leinua diot, euskal jatorriko arbasoak edukitzea, alegia. Akitaniar bat, beraz, euskaldun izan daiteke, nahiz eta Bordelen bizi, euskaraz ikasten badu. Mauritaniar bat, ordea, ez

          • jesaus maria eta joxe! hau irakurri beharra ere!!!
            eta zer da zehazki euskal jatorridun arbasoak izatea? ze izan behar da sudur eta belarri handiak, azal zuria…, ile asko ala gutxi izanda ere zure arraza euskaldunean sar daiteke?
            Aizu, aizu, hiltzen hil… nik pitilina txiki xamarra daukat… izan naiteke ni ere euskalduna??? uzten didazu???

  • Hiltzen Hil.
    Zure hitzek nazionalsozialismoko ideiak ekartzen dizkit burura. Odola? beraz Orain 30 urte bizi den Pakistani batek seme edo alaba bat hemen izan eta ikastola edo ikastetxe euskaldun batean badabil ez al da euskalduna?

    Ni Asier Sarasuarekin bat nator bere komentarioan.

    Ciclos Ituegaiz ez al da euskalduna? edo Arantxa Quiroga? edo Senegaleko Rahim nire bizikidea, euskaraz ondo hitzegiten duena?

    Hiltzen Hil. Zure hitzek autoristarismoen ideiak dakarkit burura.

    • Hiltzen Hil 2015-02-27 11:21

      Demagun Txinara joan zarela zure neskalagunarekin, 20 urte daramazkizula hor, mandarina egoki ikasi duzula hitzegiten, eta bertako jendeak onartzen zaituela. Ume bat izan duzu eta bertako eskolara daramazu ikastera, eta bere lagun bakarrak txinatarrak dira. Zure semea, ordea, kaukasikoa da eta etxean euskaraz hitzegiten du zuekin. Orain, galdera: zure semea txinatarra da??

      Nire ustez Baluchi etniako islamiar sunita bat ezin da euskaldun izan nahiz eta ikastolara joan eta euskera ikasi, zure semea txinatarra izango ez den bezela nahiz eta txinan bizi eta eskola txinatar batera joan.

      • Peru Dulantz 2015-02-27 12:42

        Gaztelaniaz ere, Nafarroan (baita Araban ere, oraintsu arte), euskaraz hitz egiten zutenak baino ez ziren “vascos”. “Mi abuela era vasca” eta era horretakoak entzutea normal-mormala zen.

  • EHn jaiotzea ez zaitu Euskalduna bihurtzen, berdin du zer sentitzen duen bakoitzak, EHn jaiotzea Espainiako hiritartasuna ematen dizu legalki, ez gehio.
    20 abizen Euskalduna duena baina Euskara ez dakiena ez da Euskalduna, ta Euskalduna sentitzen bada Euskara ikasteko, jakin arte ez bait da izango.
    Euskalduna da bere familia duela mendeak euskara galdu zuen 20 abizen Euskaldun dituelako? Ta beste Nazio batera juan bazan bizitzera duela asko? Sentitzearekin nahiko da?
    Ta gauz bat da Euskal jatorria izatea, ta beste bat Euskalduna izatea.
    Hemen jaiotzen zara ta Euskalduna zara? Ta NFEn jaiotzen diren Euskaldunak zergatik dira Euskaldunak?

    Ez dago EHko hiritartasunik ta horregatik badirudi hemen jaiotzea (Pais Vascon alegia) Basko bihurtzen zaituela, ta ez da EGIA.
    Estatua izango bagenu EHko hiritartasuna egongo litzateke, baina hori ez zukeen esan nahi, hemen dauden guztiak baskoak edo Euskaldunak izango zirenik.

    Berdin zait senidea edo laguna, niretzako Euskara gabe ez zara Euskalduna, gutxigo gehienak Euskara ikasteko esfortsu minimorik egin ez dutenean.

  • Pakistandar horrek bere arbasoen ohiturak, kultura, hizkuntza izango ditu buruan, hori da bere gurasoek irakatsitako. Edonon ikus daiteke hori.

    Euskal jatorrizko biztanleak meskitak eraikitzeko eskatzen dute? EZ
    Euskal jatorrizko biztanleak Pakistango selekzioaren garaipenak ospatzen dituzte? EZ
    Euskal jatorrizko biztanleak islamaren errituen jarraitzaileak dira? EZ
    Euskal jatorrizko biztanleak eta pakistandarrak gauza bera jaten dute edo jan dezakete? EZ
    Eta abar…

    Kontxo! Badirudi Euskal Herrian bizi diren pakistandarrek bere arbasoen herentzia jarraitzen dutela eta euskaldunak mendeetan zehar sortutako nortasuna ez dutela jarraitzen, are gehiago, beste leku batean hobeto bizi ahal direla konturatzen badira hara joango dira bere jatorrizko kulturarekin, haiei bost axola Euskal Herria eta normala da, Euskal Herrian sustrairik ez.

    Zergatik jatorri bereko etorkinak auzo beretan bizitzen dira? Han bere jatorrizko ohiturak babestuagoak daudelako eta han bere arbasoen bizimodua mantendu ahal dutelako. Ikusi anitz kultura duten hirien mapa etnikoa eta ikusi nola etnia/herri/kultura bakoitzak auzo zehatz batzuetan bizi direla.

    Herri anitz politaren ameskeria txorakeria hutsa da, etnia/herri/kultura bakoitzak bere espazioa behar du, hori da errealitatea erakusten duena. Baina tira, itsu jarraitu nahi baduzue hor konpon.

  • Jurgi Arruti

    Chovinismoak itsutzen zaituzte. Jatorri pakistandarra duenak bere burua Euskal Herriko biztanletzat badu, euskalduna da. Eztabaida hor amaitzen da.

    • Chauvinismoa? Ez, ni ez naiz chauvinista, nik herrien espazioa errespetatzen dut, nire kultura/herria/ohiturak/hizkuntza ez dira besteen kultura/herria/ohiturak/hizkuntza baino hobeagoak, ezberdinak baizik. Eta hortan datza aniztasunarekiko errespetua, ez ditut porrusalda etniko gatazkatsu artifizialak maite. Bai, hala da, ezberdintasunak elkartzen direnean gatazkak daude.

      Ni ez naiz txaloka hasiko pakistandar batek euskara ikasi duelako, hori artifiziala delako, hemen dagoelako ikasi du euskara Alemanian egonda alemaniera ikasiko luke, ez dago lur honekiko maitasunik, egokitzapena da. Euskal jatorrizko norbaitek naturaltasunez ikasiko luke euskara.

    • Zu bihar pakistanera bazoaz bizitzera zuk uste duzu pakistandartzat hartuko zaituztela, jainkoaren graziagatik? Tontoa behar da izan horrela pentsatzeko

    • Sera vasco. Horixe amarrua!

  • Euskal jatorrizko biztanleak meskitak eraikitzeko eskatzen dute? zergatik EZ?
    Euskal jatorrizko biztanleak Pakistango selekzioaren garaipenak ospatzen dituzte? zergatik EZ?
    Euskal jatorrizko biztanleak islamaren errituen jarraitzaileak dira? zergatik EZ?
    Euskal jatorrizko biztanleak eta pakistandarrak gauza bera jaten dute edo jan dezakete? zergatik EZ?

    Edo beste modu batean…
    Euskal jatorrizko biztanleek zein eraikin mota eskatzen dituzte?
    Euskal jatorrizko biztanleek zein selekzioren garaipenak ospatzen dituzte?
    Euskal jatorrizko biztanleak zein erlijiroen jarraitzaile dira?
    Euskal jatorrizko biztanleek zer jaten dute?
    eta abar.

    • euskal jatorria zer da orduan, afera kulturala ala genetikoa?
      genetikoa bada, zein momentutik aurrera? alegia, zuen euskal jatorrismo barruan kontsideratzeko aiton amonekin nahikoa da, ala erlijio kristaua euskal herrian ezarri aurretiko garaietarainoko erroak behar ditut izan? mari eta sugarri otoi egiten zietenekoa?

      • Hiltzen Hil 2015-02-27 17:50

        Zein da gure nortasunaren jatorria, herentzia genetikoa ala jasotako heziketa?? Biak dira ezinbesteko. Nire aitaren semea izango ez banintz, ez nintzake berdina izango familia berean hezi izan banindute ere.

        Bada, herriekin berdina gertatzen da, zerk eragiten du herri baten nortasuna? Odolak (herentzia biologikoa) eta tradizioak (herentzia kulturala). Beste hitz batzuetan: gure arbaso euskaldunengatik jaso dugun guzti hori dela-eta, gara gu euskaldun.

        Gure asabengandik jasotako tradizioaren, hau da, herri jakintzaren barruan ez dago islama, ez halal janaririk, ez eta poligamiarik edo burkarik.

        Erlatibismo kultural horrek soilik euskaldunoi egingo digu kalte

        • Eta berriro, zein da ba erentzia kultural hori?
          Adibidez, Zein erlijiotakoa behar du izan euskaldunak?

    • ERANTZUNA

      Euskal jatorrizko biztanleek zein eraikin mota eskatzen dituzte?

      Gaur egun, ez dute eraikin erlijioso zehatzak eskatzen kristautasuna zeukan boterea ez duelako, hala ere, Euskal Herria kristau oinarria dauka, begi-bistakoa da hori, bestela elizen ordez meskitak, sinagogak edo eraikin budistak egongo lirateke edonon.

      Euskal jatorrizko biztanleek zein selekzioren garaipenak ospatzen dituzte?

      Euskal selekzioa, espainiarra edo/eta frantsesa, nazio eta estatu horien menpean gaudelako eta bakoitzak bere nortasuna bereganatuta duelako horietako batekin edo bat baino gehiagorekin. Baina ez milaka kilometrotara dagoen edo gure nortasunarekin zerikusirik ez duten herrien selekzioekin.

      Euskal jatorrizko biztanleak zein erlijioen jarraitzaile dira?

      Herria bereganatu zuen erlijioa kristaua da nahiz eta beste batzuk agnostikoak edo ateoak izan. Euskal jatorrizko biztanleak orokorrean ez dute erlijio musulmana, budista edo judua hautatu.

      Euskal jatorrizko biztanleek zer jaten dute?

      Gauza asko, mendebaldeko menua, txerrikia barne. Bestalde ez ditugu intsektuak edo txakurrak jaten adibidez.

      • Orduan ni, gipuzkoako semea, ateoa, mundu zabaleko jakiak dastatu zala, ez naiz euskalduna?

        • Esan dudan bezala euskaldun ateoak daude, eta ez dut uste insektuak edo txakurrak jatea zure eguneroko menuan azalduko direnik. Dena den ez duzu esan zer jan duzun. Gure herriak ez da janari kontuetan sartzen, ez du ezer derrigortzen, baina jendea gauza batzuk jatea normala edo bitxia dela badaki.

          • Oso ondo. Bagoaz gauzak zehazten… Beraz kristaua edo ateoa ez den oro fuera euskalduntasunetik… Ale por ahi!
            Zalantza bat daukat… euskaldun izaera ukatu, baina gainera zure ustez euskal herriko mugetatik kanpora eraman beharko lirateke? Merkantzia trenetan?

    • Babukerien zerrenda handiago bat egin liteke. Ausartuko al haiz?

  • Hemen jende asko sumindu egiten da Amazonasetako tribu baten kultura eta bizi mota jazartua dela ikusten duenean edo berebereekin solidarizatzen da euren ohiturak arriskuan daudela ikusita, baina gero ez diote inolako errespetu edo begirunerik euren nortasunari, eta bost axola zaie hemen zer hitzegiten zen, zer sinisten zen, zein etxe mota eraikitzen ziren edo zer jaten zuten.

  • Hiltzen Hil 2015-02-28 12:02

    Hiztegia: zure pitilinari begira egon ordez gainontzeko herri eta komunitate etniko minoritarioetan erreparatuko bazenu, ohartuko zinake nola bizirautea lortu duten herri txikiek alabeharrez ezarri behar izan dituzten baldintza diskriminatorioak: judutarra ama judua duena da, ijitoa, berriz, aita ijitoa duena (odola, leinua). Ez dira aparteko arrazak eta, mendeen ondorioz, zertxobait mestizatu diren komunitateak dira. Dena dela, odol kriterio bat ezartzen dute gainontzekoengandik ezberdintzeko (hizkuntza, kultura, erlijioa eta ohituretaz gain), komunitatearen biziraupen baldintza gisa, filtro gisa. Horrela, juduek gainontzekoei “goyim” (abere) izenaz deitzen diete ijitoek “payo” hitza erabiltzen duten moduan. Eta antzekoa gertatzen da Maputxeekin, Tzotzil indigenekin eta etnia askorekin.

    Euskaldunak komunitate etniko bereizi baten ondorengoak garen heinean, ni, euskaldun izateko baldintzak ber-definitzearen alde nago, muga bat ezartzearen alde, alegia, argi uztea zer garen “gu” eta zer “gainontzekoak”. Hori da egin beharreko lehenengo lana baldin eta ez badugu desagertu nahi. Eta ez da nahikoa soilik hizkuntzan oinarritzea ezberdintasun hori. Baldintzarik zailenetan biziraun duten herrien mekanismo ebolutiboak geureganatu beharko genituzke.

    Bestetik, arazoa gugan dagoela argi utzi behar da, euskaldun askoren auto-gorrotoan eta bere nortasun tradizionalarekiko mesprezuan. Horren tolerante, kosmopolita eta progreak izan ordez, tribu- edo etnia- kontzientzia apur bat mantendu izan bagenu, ez ginake gauden egoeran egongo gure buruei galdetzen ea zergatik hitzegiten den geroz eta gutxiago euskaraz, zergatik ez den euskal kulturarik kontsumitzen, zergatik ez diren euskal umeak apenas jaiotzen, zergatik diren erdaldunak gehiengo gure lurretan, zergatik goazen apurka desagertzen…

    Nik argi daukat zein den gure bizirautearen giltza: odola eta tradizioa. Eta bost axola politikoki zuzena ez bada, bi kontzeptu horiek euskaldun bakoitzaren buruan eta milaka diru-laguntza baino indar handiagorekin itzuliko genioke Euskal Herriari merezi duen duintasuna.

    Zergatik ez defendatu gure arbasoek lagaturiko testigua, harrotasun osoz? Zergatik ez defendatu euskalduntasuna, ohorez? Gainontzekoek mundu oso bat dute euren kultura eta ohiturak garatzeko. Guk, ordea, lur zati nimiño hau baino ez.

    • Zurekin ados egon naiteke diozunean “gu” eta “gainontzekoak” definitu beharraz, baina hori argi ez izateak sortzen dituen arazoak aipatzen dituzunean, ez ditut arraza eta tradizioa inon ikusten. Euskara, euskal kultura, euskal kontzientzia historiko eta kulturala ez izatearen edota ahul egotearen arrazoi nagusia botere eza da- egungo gizartean Estatua-, eta ez arraza, ezta tradizioa ere. Badira -eta ez gutxi- euskal jatorririk gabe lehen zerrendatutako euskal nortasunaren ezaugarriak bere egin dituztenak, eta alderantzuizkoa ere barra-barra.
      Beraz, botere kontua dena ez ezazue arraza eta tradizioraren gai irristakorretara eraman. Non jarriko zenuke arrazaren muga? Zortzi abizenetan, lau, bi…? Eta ordenak ere izango luke zerikusirik? Eta tradizioaz ari zarenean, zertaz ari zara? Kristau aroaz ala aurrekoaz -gogoan izan kristautasuna askotan euskalduntasunaren kontrako arma izan dela-? Batzarreez, bale arrantzaz ala XIX. mendeko industri iraultzaz?

  • Ia ia… Eskerrak erraustegia ez den egin e?! Bestela ideia xelebreren bat otuko zitzaizun!!!

  • Hiztegia. Zurekin guztiz ados. Neo-Nazisabinista hauek planteatzen dutena, esklusio genetiko bat egitea da. Hau da, “euskal arraza” babesteko helburuarekin, edozer erabaki ez-zuzen hartzeko gai dira.

    Baina nire galdera da: Nork du euskal arraza hori? Zuk arbaso guztiak ” euskaldunak” dituzila?

    Aita Jaendarra eta ama Zizurkildarra duenak erdi euskalduna ote da? Hauek Euskal estatu batean nolako tratua jasoko lukete?

    Zuen ideologia desfasatu horrek lizundutako talibanismo abertzalera zaramatzate.

    • Peru Dulantz 2015-03-02 13:00

      Euskalduna zara? Galdetzen dudanean, beti-beti hizkuntzaz galdetzen ari naiz…, eta, gainera, ez dago besterik ulertuko lukeen euskaldunik.

    • Euskal hiritar orok bere eskubide eta betebeharrak ditu. Nire ustez arazo nabariena da estaturik propiorik ez dugula, eta beraz, zaila zaigula euskalduntasunaren oinarria “euskara jakitea” betebehar bezala konstituzio propio batean arautzea. Ahaleginak egin beharko genituzke dauzkagun botere administratiboetatik helburu hori lortzeko.

      Baina, gainerakoak: erlijioa, janaria, … eta gehitu dezakegu musika, kirola, janzkera… ezin dira betebeharren esparrura pasa. Horiek eskubide eta askatasun esparruan egon behar dira, eta gainera, zinez uste dut ez dutela euskalduntasunaren etorkizunean eragiten.

      Aipatu dute beste herri minorizatu batzuk hartu dituztela horrelako neurriak, baina egia esan ez dago halakorik. Judu bat “goyim” batekin ezkondu eta umeak izan ditzake Isralen edo beste edonon, eta berdin ijito eta “payoen” artean, edo euskaldune ta erdaldunen artean.

      • Hiltzen Hil 2015-03-02 22:24

        Hiztegia, ez da nire asmoa zure iritziak eztabaidatzea, baina zuk esandako hainbat gezur agerian utzi nahi nituzke, gupidarik gabe

        Ijituei dagokionez, Espainian, 10 ezkontzatik 9 ijitoen artekoak dira, hau da, gehiengo osoa. Ezkontzaren helburua, batetik, euren antolakuntza soziala babestea da, ahaidetasunean baitago oinarritua, eta, bestetik ijito arraza biologikoki garbi mantentzea. Informazio gehiago Nafarroako Unibertsitate Publikoko ikerketa luze honen bigarren kapituluan: http://www.fsgg.org/upload/11/95/1.8-LG-1007944_Situacion_social_y_tendencias_de_cambio_en_la_Comunidad_Gitana.pdf

        Juduei dagokionez, jakingo duzu euren bizitza oso arautua dagoela, orokorrean, eta Halajá deitzen den lege talmudikoen bilduman agertzen direla, mendeetan zehar, errabinoek idatzitako arauak. Esdrasek berak debekatzen ditu ezkontza mistoak, eta agintzen die gainontzeko juduei atzerritarrak komunitatetik aldendu ditzaten, eta soilik onartzeko fideltasun handia erakusten duten horiek.
        Familia judutar tradizionalean, ODOL herentzia amari dagokio, hau da, igorpen genetikoa amaren bitartez burutzen da. Beste hitzetan, judua izateko baldintza nagusia, ama judua edukitzea da (nahiz eta aita goy bat izan): “hijo de vientre judío, judío será”. Aitari, ordea, TRADIZIOAREN transmisioa dagokio, hau da, umeen heziketa, baloreen igorpena, familia gidatzea etabar. Informazio gehiago Torah, Talmud edo Mishá bildumetan, eta baita hemen ere:
        http://www.exteriores.gob.es/Portal/es/Ministerio/EscuelaDiplomatica/Documents/Cuadernos%2051_web.pdf
        Horrek zer esan nahi du, judu batzuk, gu bezala, ez direla dogma liberaletan erori? Bada, New York edo Londreseko komunitateetako kide ugari baliteke, baina Israelen ez dira ohikoak ezkontza mistoak.

        • Hiltzen Hil 2015-03-02 22:27

          Hiztegia, ez da nire asmoa zure iritziak eztabaidatzea, baina zuk esandako hainbat gezur agerian utzi nahi nituzke, gupidarik gabe

          Ijituei dagokionez, Espainian, 10 ezkontzatik 9 ijitoen artekoak dira, hau da, gehiengo osoa. Ezkontzaren helburua, batetik, euren antolakuntza soziala babestea da, ahaidetasunean baitago oinarritua, eta, bestetik ijito arraza biologikoki garbi mantentzea. Informazio gehiago Nafarroako Unibertsitate Publikoko ikerketa luze honen bigarren kapituluan: “Situacion social y tendencias de cambio en la Comunidad Gitana” (googlen pdf formatuan)

          Juduei dagokionez, jakingo duzu euren bizitza oso arautua dagoela, orokorrean, eta Halajá deitzen den lege talmudikoen bilduman agertzen direla, mendeetan zehar, errabinoek idatzitako arauak. Esdrasek berak debekatzen ditu ezkontza mistoak, eta agintzen die gainontzeko juduei atzerritarrak komunitatetik aldendu ditzaten, eta soilik onartzeko fideltasun handia erakusten duten horiek.
          Familia judutar tradizionalean, ODOL herentzia amari dagokio, hau da, igorpen genetikoa amaren bitartez burutzen da. Beste hitzetan, judua izateko baldintza nagusia, ama judua edukitzea da (nahiz eta aita goy bat izan): “hijo de vientre judío, judío será”. Aitari, ordea, TRADIZIOAREN transmisioa dagokio, hau da, umeen heziketa, baloreen igorpena, familia gidatzea etabar. Informazio gehiago Torah, Talmud edo Mishá bildumetan, edo bestela txertatu googlen:” judaismo una actitud ante el mundo pdf”
          Horrek zer esan nahi du, judu batzuk, gu bezala, ez direla dogma liberaletan erori? Bada, New York, Paris edo Londreseko komunitateetako kide ugari baliteke, baina Israelen ez dira ohikoak ezkontza mistoak.

          • Nik ez dut esan ohikoak direnik. nik esan duk ez dagoela estaturik halako barbaridaderik onartuta duenik. Ezkontza gehienak ijitoen artean izateak ez du esan nahi ezer araututa dagoenik. Ongi edo gaizki ikusia dagoela? bai, erlijio guztietan gertatzen dira txorakeri galantak, kristautasunean barne. “gure” elizaz ezkontzeko ere ez dago bautizatua egon beharrik? Zorionez, zibilez ere ezkon gaitezke, MAITE dugun horrekin, judua, kristaua ala musulmana izan; hemen eta Israelen (http://www.deisrael.com/1325-El-Gobierno-abre-la-puerta-al-matrimonio-civil-en-Israel).

            Zorionez, nire emaztearen ama, espainiar batekin maitemindu eta bi alaba zoragarri izan zituzten; eta zorionez, alabetako ezagutu eta seme alaba zoragarriak izan ditugu elkarrekin. Odolaren tontakeriari erreparatzen aritu gabe esan ahal dizut gainera: DENAK ERE EUSKALDUN PETO PETOAK

            Beraz, utikan niri odolaren tontakeri horrekin!!!

  • Hiltzen Hil 2015-03-02 23:12

    Bale, ez duzu ikusi nahi etnia guztien bizirautea, euskaldunena barne, odola duela, besteak beste, baldintza gisa, zure sentimentalismoak direla eta. Ez duzu ikusi nahi Boskimanoak ezin direla boskimano izan Bantuekin nahasten badira, Maputxeak ez direla maputxe argentinar gringoekin nahasten badira, edo euskaldunak ez direla euskaldun izango senegaldarrekin nahasten badira. Errealitatearen oinarrian ondare biologikoa dago, zuri gustatu edo ez. Eta ez naiz gaztelar baten eta euskaldun baten arteko ezberdintasun genetikoaz ari, izan ere, gaztelar asko errekonkistan ezarri ziren euskaldun askoren ondorengoak baitira. Benetako mehatxua urrunagotik datorkigu.

    • Benetako mehatxua urrunagotik datorkigula? Zu ez zaude euskal kulturaren bizirautearekin kezkatuta. Zurea beste kontu bat da… Banengoen ba ni ez zuela eztabaidatzeak merezi.

      • Hiltzen Hil 2015-03-05 15:17

        Bai jauna, urrunagotik. Saiatuko naiz hobeki azaltzen uler nazazun, hala nahi baduzu behintzat:

        Europear herri/etnia gehienen naziotasun (naziotasuna klan- edo tribu-tasunaren izendatze modernoa delarik) kontzeptuan, arketipo kolektibotik hurbilak diren ezaugarriak errazago onartzen ditugu gure senean, ezaugarri arrotzak baino. Horrela, patroi horretatik geroz eta hurbilagoa izanda, geroz eta errazago onartuko dugu, edozein pertsona, gure tribuan. Eta hurbiltasun hori genetikoa da, kulturalaz gain. Adibide bezala, errazagoa izango litzateke errusiar batentzat serbiar bat bere “tribuan” onartzea, magrebiar bat baino, zeren ezberdin duen gauza bakarra hizkuntza eta kultura apur bat da, eta besteak, berriz, arraza, erlijioa, baloreak, kultura, hizkuntza…. uste dut ulerterraza eta logikoa dela hori. Horregatik diot gehiago kezkatzen nautela urrunetik datozen horiek, euskal etnia desitxuratzeko arriskutsuagoak direlako; ez pertsona bezala, baizik eta fenomeno bezala, kolektiboki duten eraginagatik.

        Adibide batekin ilustratuko zaitut: Espainiar kolonizazioa baino lehenago, hego eta erdi amerikan tribu indígenak bizi ziren. Espainolak eta portugaldarrak, triskantza baino, nahasketa eta misiolaritza praktikatu zuten. Ingelesek eta frantsesek, ipar ameriketan, aldiz, ez ziren bertakoekin nahastu eta txikitu egin zituzten. Horregatik ipar amerika zuria izan da orain gutxi arte, eta hego amerika, berriz, mestizoa.
        500 urte pasa dira kultura eta zibilizazio amerindiar horiek jende arrotzaren kolonizazioa eta mestizajea nozitu zuenetik. Eta zein da ondorioa? Arraza, kultura eta tradizio indigenak, autoktonoak, guztiz desitxuratuak geratu direla. Orain herri guztiz ezberdinak dira, nahasketaren produktuak, eta beren leinua pikutara joan da, arbasoekiko lotura guztiz galdua dute, beste zerbait guztiz ezberdina dira.

        Ba estrapolatu gure egoerara. Euskaldunok zenbat atzerritar uholde jasan ditugu azken XX-XI. mende honetan?Azken aldian, gainera, urrun-urrunetik datoz, arraza, kultura eta erlijio ezberdinetatik. Armarik gabeko kolonizazio bat da, dudarik gabe. Eta euskaldunok ateak ireki dizkiegu, nola ez.

        Begira zein den etorkizuna:

        http://www.elcorreo.com/alava/v/20100830/pvasco-espana/cada-cuatro-ninos-nacidos-20100830.html

        Aurreko urtean jaiotako umeen %25a, espainian, kanpotarren ondorengoak. Zuk uste gurea bezalako herri txiki eta ahul batentzat, hau jasangarria dela?

        Ez badugu marra diskriminatorio bat ezartzen, edo, hobe esanda, beraiekin nahasten bagara, pixkanaka, generazio gutxi batzuetan Euskal Herria ez da Euskal Herri izango, nahasketaren produktu bat baizik, Hego Ameriketako herriak bezala.

        Nik ez dut hori nahi, zuk bai hala? Horregatik diot, legeak eta estatuaz aparte, euskaldunok tribu bezala neurriak hartu beharko genituzkeela mehatxu horiei aurre egiteko. Horrek ez du esan nahi besteen aurka egin behar dugunik, baina bai balore eta jarrera aldaketa intrinseko bat. Eta horretarako lehenengo pausua, ber-formulatzea zer garen “gu” eta zer “haiek”.

  • Hemen ikus ditzakezue “Jus sanguinis” edo odol irizpideetan oinarritzen diren Estatuak. Hauetan nazionalitatea ez da ematen bertan jaio izanagatik, gurasoen jatorriagatik ordea.
    Eta ez dira herri gutxi, ez

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jus_sanguinis

    • Gauza bat da “hiritar” rangoa automatikoki eskuratzea gurasoek “hiritar” rangoa izanez gero, eta beste bat da, “hiritar” rangoa eskuratzeko soilik aukera hori izatea. Irakurri ongi zure lotura mesedez.

  • Artikulua bera zalantzazkoa iruditu zait hasiera irakurri ostean. Aipatzen du Renanek kontzepzio republikarra zuela? Ikuspegi alemanaren eta frantsesaren arteko alderaketa topikoetan oinarritzen da Joxe Azurmendik “historia, arraza, nazioa” liburuan demostratzen duen bezala.

  • Interesa duenarentzat libururako hurbilpen bat: http://eu.wikipedia.org/wiki/Historia,_arraza,_nazioa

  • Hiltzen Hil. Etnietan sasi aditua izateak, ez dizu herritartasunean titulorik ematen.

    Beraz gaur egun nor da euskalduna? Zenbat euskaldun gaude/zaudete? Zenbat analisi kliniko egin behar dira euskal herritar bat euskalduna dela frogatzeko?

    Gora mestizajea!!

    • Nola esan dezakezu “gora mestizajea”? Zer zentzu du horrek? Zer du hobea mulatoa izatea txuria baino? Al didazu esan zergatik den hobea kanpotarrekin nahastea, mesedez? “Antirracista = antiblanco” diote faxistek, zure kasuan arrazoi osoa dute

      • Hara, Leire. Mestizajeak hauxe du ona: odola garbitu egiten du, biziberritu. Odol berekoak beti odol berekoekin nahasteak (hots, endogamiak) gaixotasunak eta degenerazioa dakar.

        • Zer esan nahi didak horrekin, nire herriko gehienak degeneratu batzuk gaitukela eta orain dela 300 urte neolitikoan bizi zituann hoietako batekin umiak eukitzeak azkarragoak eta garatuagoak egingo gaitikela? Agian hire seme-alabek beharko ditek horrelako bat, atzeratu xamar ikusten haut eta. Ale, oa Iglesias español horri ipurdia jatera

  • Aitor ezazu hiltzen hil: zuk nahi duzuna da euskal herriko konde izenda zaitzagun eta “derecho De pernada” berriro indarrean jartzea, e pillin?

    • Dudarik gabe. Gainera, auskalo zein esperientzia traumatuko dela eta, konbentzituta dago berak larrurik ez jotzearen errua beltzaran zakiltzardunena dela.

    • Neo-Nazisabinista , erraustegia (gas-ganberak), Merkantzia trenetan jendea kanporatzea, sexu arazoak…

      Ene! horrelakoak 15 urteko txotxoloak esaten dituzte eztabaida serioak ekiditeko…

      • Batzuekin, esanak esan, ez dago eztabaidan oso urrun joaterik, EHaren arazoen errua mezkitak ireki nahi dituzten “moroena” omen da eta, hori bai argudiaketa sakona eta heldua, en fin. Bada, labur-labur:
        1- EHaren zapalkuntza kultural eta nazionalean erantzukizun handia izan dute euskaldun askok historian zehar, euskal elite arraza garbikoek; beraz, arrazarena kaka zaharra.
        2- Historia hurbilenean behintzat, euskaldunon izate kulturala kolokan jarri duen inmigrazioa 60ko hamarkadakoa izan zen, urte gutxian gehiengo izatera iritsiz herri eta hiri askotan, hau da, egungoa imiokeria bat da harekin alderatuta; beraz, “moroen” mehatxuarena kaka zaharra, “euskal jatorriko-arrazako” (HiltzenHil dixit) iberiarrek ekarri baitzuten mehatxu erreala.
        3- Hamarkada hartatik hona desagertu ez bagara, etorkin horietako askori eta horien seme-alabei esker izan da hein handi batean; inongo beharrik ez zutenean (espainiar izatea oso erosoa zen eta da), herri honen aldeko apustua egin zutenak. Beraz, tradizioa eta arrazarena, berriro ere, kaka zaharra.
        Eta ahaztu gabe feminismoaren erantzukizunaz EHaren desegituratzean eta kulturaren desagerraraztean…
        Arrazoi duzu, Hego, zeren eta zuena ez du 15 urteko txotxolo batek ere esaten eztabaida ekiditeko.

  • Kanpotarrekin nahastean munduko zentru ez sentitzen laguntzen digu. Psikologikoki bidaiatzen. Ikusita al duzu El Bosque filma? ba ikusita badaukazu Euskal Herriaren eredua hemen batzuentzat filma honetan duten guettoa etortzen zait burura.

    Antiblanco? ze tontokeria idazten dituzu? zer zerikusi du mestizajearen aldekoa izan eta antiblanco izatearekin? zu ere nazi-sabinista al zara?

    • Peru Dulantz 2015-03-06 13:55

      Joxean, “nazi-sabinista” hori oso iraingarria da sabinistak garen eta naziekin zerikusirik ez dugun milaka euskaldunontzat. Eskertuko nizuke berriro ez erabiltzea.

    • “Munduko zentrua ez izateko” eta “psikologikoki bidaiatzeko” da ona atzerritarrekin nahastea. Dio, tximu batek hobeto argudiatuko likek hik baño. Nik euskal mutil batekin umeak eduki nahi ditiat, hortaz nazi-sabinista nauk?

      Horren ona bada nahasketa, jun hai ijituen edo moroen auzo batera bizitzera eta apuntatu hitzak hire alabak moro ta ijitu asko dauden eskola baten. 16 urte bete baino lehen etorriko zaik moro batek egindako bombo batekin etxera

      • Ez Leire, ez. Zuk nahi duzuna da gu guztiok mutil edo neska euskaldun batekin izatea umeak, eta gainera hori arautzea. Horregatik nain, nain, nain.

        • Barkatu, nei porkulo ematen zidak hik ze egiten duan hire bizitzarekin. Nik ez diat iñor ezertara behartu. Prejuizioetaz ari haiz? Bost urtez bizi izan naiz musulmanez betetako auzo baten eta bakit nolakoak diran. Betiko negozioak pikutara ta beraien kebap, harategi ta badulakez bete dana. Droga trafikoa sartu ta segurtasuna alde. Iñoiz ez diat euskaldun baten akosorik jasan, beste hoienak bai, ta beldurra ere. Eta ez zekak bazterkeria sozialarekin zer ikusirik, ez dira pobreak, normal bizi dira ta laguntza sozialak sobrean. Beraien kultura da, edo baloreak, zer dakit. Gutxi diranean txintxo portatzen dituk, bño asko izaten diranen, jaja, flipas, polizia ez da ezta sartzen! Ez, ez, nei ez nauzue behartuko jende hori onartzera. Gero Sahara babesten dezute marruekosen kolonialismoaren aurrean. Ta hau ze ostia da? Hippi penagarri batzuk zeate, eta gañea hipokritak.

          • gure iritziak por kulo ematen badizu, ez det ulertzen zer dela eta kalifikatzen gaituzun hipi penagarri eta hipokrita… en fin, por kulo emateko gauza gehitxo.

      • Eta ez esan gero euskal arrazarekin soilik ernalduko ziñakenik. Zu arraza zurikoak ez dituzu hain gaizki ikusten.. zuk ijito, beltz, moro, indio, asiar… arrazekin nahastearen aurka zaude, aurreiritziz josia. Azken irizkinean aipatu duzun adibidea kasu. Euskal kultura eskusatzat duzu zure ijito-moro-fobia justifikatzeko. berriro diotsut, nain nain nain

        • barkatu, zuK, eta ez “zu”

        • Hara! zer “arrazista” den Leire, ezta? justu beste etniak egiten dutena egin nahi du…
          Auzo etnikoak jarri nituen adibide gisa, baina badirudi ez zarela etnia anitzeko hiri batean egon, han egonda ikusiko zenuke nola beltzak beltzekin ezkontzen diren, mexikarrak mexikarrekin, zuriak zuriekin, txinatarrak txinatarrekin, japoniarrak japoniarrekin, korearrak korearrekin, Indiako sijak Indiako sijekin, juduak juduekin eta abar.

          Bai, bikote mistoak egon badaude baina etnia bereko ezkontzekin alderatuta lau katu dira. “Arrazismo” hori naturala da, pertsonak ezaugarri berdineko edo antzekoak dituzten pertsonekin elkartzen dira. Baina tira, segi Yupiren munduetan…

      • Peru Dulantz 2015-03-06 16:55

        Leire, zure seme-alaben aita beste parametro batzuen arabera hautatzea gomendatzen dizut, etorkizuna izorratu nahi ez baduzu behintzat…

  • Euskaldunok, nafarra nahi bada, arazo handi samarra daukagu geronen izenarekin. Euskalduna ez da, inolaz ere, Euskadiko biztanlea, askok hala uste izanagatik. Zer gara, bada, Euskadin bizi ez garen euskaldunak, baina etnikoki inor baino anitzez euskaldunago, nafarrago, garenok? Euskaldun esan dakioke euskaldunak gorroto dituen Euskadiko biztanle bati? Euskalduna al da Bilbon bizi den Pakistaniarra, Euskal Herriaz arrastorik ere ez duena? Eta hola…..Eta aski ez eta Euskadi, hau da, tipulinen antzera vascoak hazten diren tokian, Irratian, errematerako, entzun behar Euskal Herrian elurra egin duela eta Nafarroan ateri, edo halako zerbait. Nafarroan, Artaxoan bertan, Erdaldun abizena bazen, hau da, euskaraz egiten ez duena. Argi samar dago kontua.

  • Leire atzeratua zu zara, mentalki eta baita kronologikoki ere. Mentalki daukazun mentalitate 15 urte ez, 8 dituzulako eta kronologikoki erdi aroan bizi zarelako. Zuen teoria merkeek Euskal Herrian bizi izan dugun gizarte ustela besterik ez dute ekartzen. Nozki zuek ez dakizue beste era batera bizitzen.

  • Zorionak multikulturalista guztiei, zuen Euskal Herri anitzaren ametsa martxan doa.

    “Los perceptores extranjeros de la RGI cobran un 11,3% más de media que los autóctonos”

    http://www.elcorreo.com/bizkaia/economia/201412/09/perceptores-extranjeros-cobran-media-20141208212902.html

    Noski, umei gehiago dituztenez gehiago kobratzen dute; goazen denon artean are eta ume gehiago izan ditzaten laguntzera!! Burka denda bat irekiko dut, hemendik urte gutxira eskaera handia egongo da eta.

    • Bizkarroiak edo parasitoak beste espezie bateko banako batekin harreman estuan dagoen espeziea da, ostalaritik onura hartu eta kaltea eragiten diona. Oro har, bizkarroia beste espeziea baino askoz txikiagoa izaten da, bere bizimoduaren espezializazio handia du eta ostalaria baino lasterrago eta gehiago ugaltzen da.

      – Bizkarroiak langileek bere lanarekin sortutako aberastasunaz baliatzen dira.
      – Talde minoritarioak (txikiagoak) osatzen dituzte (gizarte-bazterketa taldeak)
      – Bere bizimoduaren espezializazioa handia dute, hau da, mota ezberdineko laguntza ekonomikoak nola lortu dakite.
      -Ostalaria baino lasterrago eta gehiago ugaltzen dira…

      Txirotasuna gutxitzeko laguntzak direla esango duzue, baina hara! txiro gehiago erditzen dituzte. Zuek arazo ekonomikoak izanda umeak edukiko zenituzkete?

  • – Mira a ese negro que nos esta quitando el trabajo.
    – y Tu hijo donde anda?
    – En Alemania, buscandose la vida.

    Hipokresia galanta Leire eta Hegorena.

    – Gerraostetik 1965. urtera zenbat txiro euskaldun prokreatu ziren?
    – Zenbat euskaldun kapitalisten ( beraien pisu eta eskiatzeko furgoneta ordaintzeko ) guraso zahar abandonatuak zaintzen dituzte autoktonoak ez diren hauek?

  • Leire…bla, bla, bla….

    Zu putamierda bat zara. Zuk merezi duzuna hauxe da: Gosezorian erori eta dirulaguntzak eskatzeko beharra izatea. Orduantxe egingo dut nik barre. Gozaraziko nauzu.

    Pailazo hutsa zara. ultrakapitalista eta eskuindarra zu zara. Ultraeskuindarra esango nuke nik. Leire Le Pen.

    “Denbora osoan lanean igarotzen diatelako” …jejejej barregura. Eska dezatela jornada erdia eta beste erdia euskal “autoktono2 bati emateko. Baina ez dena guretzat nahi diagu ezta? nor da kapitalista?

    bla bla bla…

  • ENA bezala 17 urtez eta Euskaldunia bezala 10 ari gara euskalduntasuna lantzen. Eta hasierako hartan mantentzen gara:
    Euskalduna da euskara duena, burura datozkion ideia guztiak era ulergarri batez esaten dituena edo esaten dakiena.
    Euskal Herritarra da: 1. Euskalduna dena, nahiz eta EHan ez jaio, edo 2. Aita/ama/ semea/alaba euskal herritarra daukan pertsona, edo 3. EHan jaiotako edonor gaur edonon bizi izanda edota 4. Urte betez baino gehiago (gero 5era) luzatu dugu EHan bizi den pertsona. Horietako bat bederen betetzen duena, euskal herritarra da. Baina euskalduna, euskara egiten duena. Ondo ibili.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude