Emakumeak frankismoan

Egoera “normaletan” emakumea zapaldua, zanpatua eta azpiratua izan bada, zer esanik ez gerrate edo diktadura garaietan. 1936ko estatu kolpeaz geroztik, antolakuntza moral hertsia ezarri zuen frankismoak. Horrek, ezinbestean ikaragarrizko eragina izan zuen gizartean. Baina beti da okerragoa, bi aldiz zapaldua izatea. Gai horri tiraka erreportajea argitaratu dute Nafarroako Hitzan, “Izate hutsagatik zigortuak”.

Bertan, Barañaingo Kultur Etxean, Ostegun, historiaz jardun programaren barruan esandakoak jaso ditu Ion Orzaizek. Gemma Pierola historialariak Emakumea eta ideologia diktadura frankistan. Nafarroa 1936-1960 oinarri hartuta. Frankismo garaian emakumeek bizi zuten errepresioa bistaratzeko balio duten hainbat aipu bildu ditugu jarraian:Emakumeak frankismoan

Gerra hitza aipatzean, konfrontazio fisikoa datorkigu gogora, baina errepresio hitzak esanahi zabalagoa dauka, eta horretan zentratu nahi izan dut. Ez da hildakoen zenbatze hutsa, eta hildakoekiko errespetu osoarekin diot. Frankismoaren errepresioa askoz harago iritsi zen: beldurraren demokratizazioa, gizartearen eta eguneroko bizimoduaren kontrola, erlijioaren inposatzea… Fisikoki neurtu ezin den zapalketa izan zen”.

“Zapalkuntza erabili zuen frankismoak, botere politikoa nahiz ekonomikoa bermatzeko, eta gizartea kontrolatzeko. Eta hori guztia 1936ko estatu kolpearen aurreko faseetan erabaki zuten militarrek”.

“Emakumeen kontrako errepresioaren ernamuina ez zen berria: emaztearen inguru naturala etxea dela, etxetik kanpo lan egitea debekatua duela, haren funtzioa ugaltzea eta balioak transmititzea dela… Ideia horiek guztiak ez zituen Francok asmatu. Baina frankismoaren meritua izan zen Eliza katolikoaren mezu zaharkitu hori bairatzea eta horri beste ideia bat eranstea: emakumea aurkeztea usteldutako eta apurtutako Espainia horren berreraikitzaile gisa”.

“Elizak eta estatuak diskurtso oso bat osatu zuten familiaren kontzeptuaren inguruan. Diskurtso moralizatzaile, kontrolatzaile eta zentsuratzailea, noski”.

“Ideologia horren atzean, herritarren ekintza guztiak menderatu nahi zituen, antolakuntza moral itsu bat zegoen. Guztia kontrolatu nahi zuten: ugalketa, sexualitatea, prostituzioa, etxetik kanpoko lana, non eta noiz bainatu Arga ibaian… guztia. Argi dut orduko Elizaren morala ongi etorri zitzaiola erregimen frankistari”.

“Diktadura batean, bizirik irautea beste aukerarik ez du jendeak; horregatik, nik zalantzak ditut frankismoaren ideologiak benetan izan zuen onarpenaz: mezua benetan onartu zuten herritarrek, ala jasan egin zuten? Nik uste dut emakumeek, gehienetan, men egin zutela, noizbehinka aginduak bete zituztela, eta oso gutxitan soilik onartu zutela diskurtsoa. Egoerara moldatzea eta egoera hori onartzea ez baitira gauza bera. Hortan datza emakume horien askatasuna”.

“Gizonak espetxean egon ziren, eta garrantzi handia eman zitzaien, baina emakumeen militantzia bigarren mailan gelditu da beti. Gainera, askotan modu biktimistan agertu dira. Badaude ikerketak emakumeen aurkako errepresiorik gogorrena aztertu dutenak, baina ez da inon agertzen emakume horiek egin zuten borroka senarra edo semea espetxetik ateratzeko eta, aldi berean, familia aurrera ateratzeko”.

“Iruñeko emakumeek beren ideologiagatik eta militantziagatik hamaika gauza egiten zituzten Ezkabako presoak laguntzeko; besteak beste, janaria eta arropa eraman, eskutitzak atera, albisteak kontatu eta bisitan joan”, azaldu du antropologoak. Ezkaban preso zeuden gehienak, baina, ez ziren nafarrak, espainiarrak baizik. Hala, Segovian, Valladoliden eta beste zenbait hiritan emakumeen laguntza taldeak antolatu zituzten bisitak egiteko: “Guztien artean dirua eta janaria biltzen zuten, eta txandaka etortzen ziren Nafarroara”.

“Lana baldin bazuten, lanegunak galtzen zituzten. Kanpotik zetorren jendeak harremana zuen bertako laguntza sareko emakumeekin. Tren geltokira joaten ziren bila; etxean hartu, eta jateko pixka bat ematen zieten”

“Hainbat kasutan, argia, ura eta etxea kentzen zieten, edo lanik gabe uzten zituzten. Horrez gainera, atxilotu, polizia etxera eraman, eta torturatu egin zituzten emakume asko eta asko. Ezkabako presoak laguntzeagatik edo haiekin hitz egiteagatik salatzen zituzten. Asko arriskatzen zuten”.

“1960 eta 1970eko hamarkadetako mugimendu sozialak aztertu ditut, batez ere, eta askok uste dutenaren kontrara, emakumeen mugimendu soziopolitikoak askotarikoak izan ziren”.

“Finean, nafar industrializazioa metalgintzaren sektorearen inguruan egituratu zen, eta Potasas edo Imenasaren gisako lantegi handietan, behargin gehienak gizonezkoak ziren. Halere, emakumezkoek ere presentzia izan zuten sindikatuetan, ehungintza fabriketan, bulegoetan eta beste toki askotan pisu handia zutelako”.

“Oztopoak oztopo, aldarrikapen ugari egin zituzten emakume langileek urte horietan. Adibidez, andreek ikastun-epe luzeagoak zituzten gizonek baino; eta horrek esan nahi du denbora horretan gizonek baino gutxiago kobratzen zutela. Ezkondu ostean ere lanean segitzeko eta amatasun baimena hartzeko eskubideak izan ziren emakumeen beste aldarrikapen batzuk”.

 

emakumeak, frankismoa

48 pentsamendu “Emakumeak frankismoan”-ri buruz

  • Emakumearen zeregin natural eta goitiena belaunaldi berriak ugaldu, hezi eta balioak eta ezagutza transmititzea da, hots, familia eta herriaren ongizatea presentean administratu eta etorkizunerako prestatzea.

    Gizonezkoaren zeregin naturala, aldiz, familia eta herriaren ongizaterako baldintzak sortu eta lortzea da, alegia, segurtasun, ekonomia, konfort…. baldintzarik egokienak.

    Ama eta emakumearen zeregin tradizional horrek duen duintasuna argia da, eta emakumeek bere borondatez, libreki eta inoren zapalkuntzarik gabe egin beharko lukete hori, lotsarik gabe eta euren senari arretaz entzunda, izan ere, emakumetasunean doa predeterminatua.

    Baina hori potentziatu beharrean eredu maskulinoen imitazioaren baitan bilatzen du igualitarismoa feminismoak, hau da, feminitateari uko egin eta rol maskulinoak bereganatzean (hori bai, mehategi eta ejerzitoan sartu ez). Zer duintasun du emakumearentzat emakumetasuna bera ukatzen duen ideologia batek? Batek daki

    • HiltzenHil Francoren ideologia babesten. Gezurra dirudi oraindik horrela pentsatzen duen jendea egon daitekeenik. Batek zioen bezala, garuna paratxuta bezalakoa da: ez bada irekitzen ez du funtzionatzen.

      • Francoren ideologia ez dakit, euskaldun askorena seguru.

        Esango al zenidake, arren, zer zentzu duen emakumearentzat emakumetasunari (femenidad) aurka egin eta emakumea bera zentzurik txarrenean maskulinizatu nahi duen ideologia batek? Eta herriarentzat, hau da, herri-nortasunaren transmisioarentzat? Zer etorkizun du amatasuna goraipatu beharrean emakumeak abortatzera eta biharamunik gabeko hipersexualizaziora (sexu-askapena zure lenguajean) gonbidatzen dituen herri batek?

        Benetan, gustatuko litzaidake egunen batean feminismoa defendatzen duen baten batek halako galderei erantzutea serioski. Nik ez dut emakumea eta edonoren askatasuna eztabaidan jartzen, ezta nahi ere, bakoitzak nahi duena egin dezala. Bai jartzen dut, ordea, emakume zein gizonak balio eta jarrera konkretu batzuetara bultzatzen dituen ideologia eta bere adoktrinazio zentzugabekoa: “generoa eraikuntza sozio-kultural bat da” eta halako txorradak

        • Genero rolak eraikuntza soziokulturalaren ondorio direla de fakto txorradatzat baldin badaukazu ez daukat zurekin zer eztabaidaturik.

          • Hain justu kontrakoa da: “soziokultura” deitzen diozun hori (nik tradizioa deitzen diot) da sexu bakoitzaren ezberdintasun psikiko eta fisiologikoen ondorio. Hau da, sexu bakoitzak bere rol sozial tradizionalak ditu biologikoki horretarako aurre-determinatua dagoelako ebolutiboki.

            Nik, gizon moduan, ez daukat nahita ere nire amak duen sena ingurukoak, bai ume eta bai zaharrak, babestu eta zaintzeko, izan ere, emakumeek tendentzia handiago dute fin horretan ebolutiboki horretarako daudelako egokituak. Horren erakusgarri da nola gaur egun betiko ikasgai berak aukeratzen dituzten (magisteritza, erizaintza, medikuntza, psikologia….), feminismoaren urrezko garaian eta inposaketarik gabe,

            Emakumea ez dago “gizarte patriarkalak inposaturiko rol tradizionalen menpe”. Rol horiek dira emakumearen berezkoak, emea denez geroztik, eta ez harra. Beraz, zertarako egin eraso naturak berak igorritako Rol horiei?

            Nik uste dut bakoitzak aske izan behar duela erabakitzeko zein bide egin bizitzan, baina askatasun hori jada badute emakumeek herri honetan, gizonezkoen haina, eta askatasuna ez da libertinajea, baizik eta erantzunkizunak ere onartzea.

            Feminismoak ez du askatasun hori eskatzen zeren askatasun hori egon badago. Feminismoak egiten duena da jendea adoktrinatu, “a su imagen y semejanza”, hau da, neska maskulinizatuak eta mutil feminizatuak, sexu-libertinajea eta deprabazioak goraipatuz, abortoa amatasunaren ordez…. “genero-nortasuna ez baitago aurre-ezarria, eraiki egiten da”, eta hori inteligentzia eta osasunaren aurkako terrorismo hutsa da.

          • Genero rolak biologian oinarritzen dira, bestela zergatik batak bestetik urrun bizi diren herriek genero rol berdinak mantentzen dituzte? Amazonasen bizi den tributik siberiako tribuetaraino edo Afrikako tribuetatik Ozeaniako tribuetaraino genero rol berdinak dauzkate. Are gehiago, animalia askoren rolak sexua finkatzen du.

    • Zentzutasunaz 2015-10-19 20:59

      Zergatik duzu jomuga bezala blog hau izorratzea? Zure iritziak berdin zaizkit, gauza batzutan ikuspuntu antzekoa degu baina motel iritzia eman artikuloari buruz. Emakume hitza izenburuan ikusi eta zure filosofía osoa bota dezu, gaia erabat desbideratuz. Emakumea frankismoan artikuluaz lehenego idatzi duzuna: Emakumearen zeregin natural eta goitiena belaunaldi berriak ugaldu, hezi eta balioak eta ezagutza transmititzea da. Joder!
      A eta bukatzeko besteak ere argudio joku horretan erortzea ere… Eztabaidatu artikuloari buruz eta ez sartu beste kontutan.
      Badakit denbora pasa dela.

  • Bete-betean jo duk, Hego

  • Agerikoa da HiltzenHil eta Hego inguru matxista batetan hezitakoak direla. Pertsona bakoitza nahi duena izango da zuei gustatu ala ez. Legeak desafiatzeko daude. Desenroskatu txapelak ta utzi zuen garunetan aire frexkoa sar dadin, ta utzi pakean askatasunaren alde lan egiten duen jendea.

    • Eta zergatik inguru matxista batean hezita izan naiz? Letra fakultateko diru-laguntzaz egindako genero ikerketa batek diolako?

      • zientzialaria 2015-10-11 12:57

        ez, herri-nortasuna bermatuko duten eta beronen ongizaterako baldintzak sortu eta lortuko dituzten morroxkoak heztera mugatu duzulako nire izana.

        • Non dira zientzia eta ezagutzaren hastapenak? Grezia, Mesopotamia, Erroma, Egipto, Txina, India eta halako zibilizazioetan. Eta zein motatakoak dira ezagutzen ditugun zibilizazio mota guztiak?? Matriarkalak? Ginekokratikoak? Feministak?
          EZ! Patriarkalak eta rol-sexual tradizionalekoak. Hau da: zu zientzialaria zara patiarkalismoak gizakiari eman dizkion aukerei esker.
          Zergatik ez du arrakastarik izan inoiz eta inon gizarte feminista, ginekokratiko edo matriarkalik?? Duintasunez bizitzeko baldintza guztiak suntsitzen dituelako, horien artean: herri-nortasuna bermatuko duten eta beronen ongizaterako baldintzak sortu eta lortuko dituzten morroxkoen heziketa
          Azkenik, inork ez du mugatzen zure izana eta inork ez du deialdirik egin zure erabaki-askatasuna mugatzeko. Hemen eztabaidatzen da feminismoaren zentzugabetasuna. Nahikoa biktimismo merkearekin.

          • zientzialaria 2015-10-11 16:47

            Hasteko, ez zait biktimismo merkea iruditzen nire amatasunaren inguruan aukera guztaik nik hartuko ditudala defendatzea. Nire erabaki-askatasuna ez duzula mugatzen diozu, modu kolektiboan, emakumeon gaitasun nagusitzat amatasuna aitortzen diguzun bitartean.
            Bigarren, jakingo duzun bezala, sistema patriarkalek ezagutza gizonezkoei soilik eman izan diete, emakumea zientziatik at utziz, edo eta beraien ekarpenak gizonezkoek idatzitako historia liburuetatik kanpo lagaz. Beraz, barkatu, baina ez, ez dut zientzia ikasi sistema patriarkal batek horrela ahalbidetu didalako, ezagutuko dituzun bestelako borroka horiengatik baizik.
            Eta azkenik, nik zuk bezain beste edo gehiago ikasi dut, eta zuk bezain ondo edo hobeto lan egiteko gaitasuna daukat. Eta ni bezalako asko gaude. Eta gehiago egongo gara. Beraz, ez ausartu nire zeregin natural eta goitienak zeintzuk izan daitezkeen inguruan filosofatzera, zuk bezainbesteko filosofatzeko gaitasuna baitaukat, eta nik ere segurtasun, ekonomia, konfort, etb.en inguruko erabakiak hartu nahi ditudalako. Demagogikoa baina egia borobila.

  • Hiltzen Hil bere kaka botata ta gero ,Espqiniar ultra eskunarekin juaten da eztabaidatzera abertzaletasunaz parre egitera. Eespainiaren aldeko ultranazionalista da,Euskara dakiena ta sinestarazinnahi diguna,Euskal abertzale,misogino,matxista,arrazista…. Dagola hemen ta nire ustez horrela abertzaletasunari ta euskarari egin nahi diola min. Mobiletik nabil baina ustet ulertuko dala.

    • Oso ondo Sugar, erakutsi duzu badakizula propaganda eta difamazioa egiten. Orain saihatu zure postura argudiatzen.

      PD: Abertzalea naiz nire aberria Euskal Herria delako eta ez besterik. Hori bai, ez naiz Bildutar progreen super-fan bat zu bezala. Sentitzen dut.

  • Berezkoa edo ‘naturala’ deritzogunaren gainean, nahi dugun edo ‘adostuko’ dugun gizartea eraikitzeko gaitasuna da kultura.
    Orain daukaguna, eta gerora izango duguna, ez da inoiz naturala, edo naturala bakarrik, baizik eta kulturala.
    Argi ikusten dut emakumea gero eta rol garrantzitsuagoak bereganatzen ari dela egungo gizartean. Eta honek ez dauka atzerabiderik, diskurtso batzuetatik galga jarri nahian ageri badira ere.

  • Propaganda ta difamazioa? Nik irakurri nuen zuk irekitako forua ta diodana zenion, ez zegon zure abertzaletasun edo Euskalduntasun arrastorik, bai ordea Euskaltzaile ta Abertzalekiko “parrak” ta mesprexuak.
    Aditzera ematen dezu, Errioxarrak, JAenekoak, MAdrilekoak… Euskaldunak izan daitezkela, baina Pakistandar bat, baldintzak berberak beteta ez, bere odola ez delako zuk asmatu dezuna.

    Kontuan izanda, Espainiaren migrazioa dela Euskarari, Euskal kulturari ta Euskal abertzaletasunari min gehien egin diotena, ta etortzen dian gehien gehienak ez dutela Euskara ikasten, Euskal Herriaren kolonizazioaren alde zaudela iruditzen zait, berdn du nola mozorrozten dituzu gauzak.
    Ta Euskalduna zer dan Espainiatarekin eztabaidatzea zuzenean zer da? Gero ta gehio irakurri, gera ta gehio uste dut arrazoia dudala, berdin zait gero erraten badezu hau edo bestea nahi dezula. Gainera ez dezu txintik ere erraten Espainiatarren migrazioari buruz, ta hemen egin ziotenari buruz, baina nola egingo dezu, Ultra Espainiatarrekin ari bazaera eztabaidan.
    Benetan diot gaixorik zaudela, ta zu bezalako jendearekin EH, Espainiar nazkagarriena bezala izango zan.
    http://www.disidencia.info/forum/pol%C3%ADtica/3747-mi-debate-en-un-foro-vasco

    • Euskaltzale eta abertzaleekiko parrak, ez barka, euskal progresistekikoak; edo uste duzu ezker-abertzaleak duela abertzaletasunaren monopolioa? Banago baietz.

      Gainera zuk zeuk erasotzen duzu zure logika: alde batetik jabetzen zara espainiar inmigrazioak Euskal Herrian egindako kalteaz (erabat ados); bestetik, ez duzu ikusten gaur egungo inmigrazio internazionalak Euskal Herriaren presente eta etorkizunari egingo dizkionak, zeina fisikoki zein espiritualki arrotzagoa den. Meditatzeko modukoa, zure ikuspegia.

      • Gaur egungo inmigrazio internazionala Mendebaldearen erruarengatik da, ta Latinoamerika gu milioika jaso gintun bezala, Europari dagokio orain.
        Etorkina ez da EHri min egiten diona, Espainia ta Frantziaren menpe egotea bai, ez da EH etorkinei Gaztelera ikastera derrigortzen dituena, ezta Frantsesa ere, Espainia ta Frantzia baizik.
        Ta Espainiaren kolonizazioa hain gaizki dagoela iruditzen bazaizu, foro hortan erran zenezake, baina hori erranda, agian kasu gutxiago egingo zizueten oraindik.
        Beste estatuetako etorkinak hona datoztenean ez dute ezer inposatzen, beraiei inposatzen zaie dagoena, ta dagoena Espainiaren inposizioa danez…

        Ta abertzalea izango zara, baina Frankismotik hurbil ikusten zaitut nik, ta Frankismotik hurbil dagon ideiarik, ezin da ona izan EHrako.

  • zientzialaria 2015-10-11 16:17

    Klaro baietz, ta hori ekiditeko askoz hobeto naturak sexuaren araberako rolak ezartzen dituela onartzea, eta herri honetan emakumeok askatasun osoa dugunez , funtzio erreproduktiboen erantzunkizun osoa harrotasunez erreklamatzea. Lan munduan ohorezko matrikuladun nire senarrak ekarriko du dirua eta arrazoia etxera. Lasai, nik gure morroxkoari maitasuna eta sentiberatasunaren osagaiak jarriko dizkiodala, horrela bermatzen baita erromantizismotik urruti dagoen Euskal Herri puru Politeikoa.
    Izan ere, amatasun baja batengatik kaleratua izan den emakumea defendatzeko mugimendu bat zilegiztatzea huskeria hutsa baita, aparteko gertakari batetan oinarritutako bigarren maila intelektualeko erreklamo eskasa. Emakume talde batek feminismoaren inguruan zuzeun idazteko beharraren zergatia ulertzearen pareko mintzagai superfiziala. Unibertsitateko subentzioak jasotzeko eztabaida gai aprobetxatua. Azken batean, feminismoa, botere faktikoek sortutako “todos somos ciudadanos de un mismo mundo” lelopean herri esentziak suntsitzen dituen makinaria biktimista perfektua da, giza eskubideak defendatzea baino, Andoni eta bere bi jarraitzaileen Nabar Errepublika Politeikoa suntziteko sortua izan baita.
    Barkatu lehenago ez konturatu izana. Barkatu urteetan zehar eginiko burla eta iseka kudrel horiek guztiak. Zibilizazioen norabidea markatzen duten genius pribilegiatu horiek gutxitan izaten dira ulertuak mortalen artean, eta zuei jendartea haitzulotik ateraraztearen eginkizun neketsua tokatu zaizue… zorte on!
    Pd: artikuluaren egileak barkatu natzala troll hauen jokoan erori izanagatik, bere artikuluaren edukia desbirtualizatuz. Asko gustatu zait!

    • Zuk orain feminismoa sarkasmoaz eta interneten bitartez “”defendatzeko””” aukera izan duzu zibilizazio patriarkal batek sortu dituen baldintza tekniko-zientifiko, ekonomiko, sozial eta kulturalei esker. Zorionak!

      • zientzialaria 2015-10-12 11:15

        Jolin, to!ze erantzun game overra, ez?! Zu bezalako troll batengatik zeoze gehio espero nuen, egia esan…

      • Beraiei esker? zuk zer hartzen dezu, nahiz ta beraiek nahi ez.
        Inori ez diote zuzenbiderik oparitu, denak konkistatuak izan dira, ta emakumeak beraien eskubideak konkistatu behar izan dituzte, beste eskubide batzuek bezala, sistemak ez zitun onartzen baina mobilizazioekin, bortitzkeriarekin, sufrimenduarekin, torturak jasaten… lortu dute dutena.
        Gizonak lagundu dutela? Emakumeak gizonak lagundu duten bezala. Ta?
        Beraz mendeetan zehar eskubideak ukatuak izanda, gaur egun ere, ta lortzen dutena patriarkatuari esker?

  • Francok egindakoak babesten dituztenak, frankistak alegia, hemen haien propaganda botatzen ikusteak barrenak nahasten dizkit. Kaxildak burua altxako balu…
    Artikulu ona Bixenta!

    • Ene Perutzio, ez nekien nik Amazonaseko tribuak frankistak zirenik. Suposatzen dut zuretzako begetarianoak nazi hutsak izango direla.

      • zientzialaria 2015-10-12 11:54

        Seguru nago Perutzio amazonaseko tribuak frankistak direla esaten dabilela, eta ez “gaur egungo immigrazio internazionalak Euskal Herriaren presente eta etorkizunari egingo dizkionak, zeina fisikoki zein espiritualki arrotzagoa den” edo eta “Emakumearen zeregin natural eta goitiena belaunaldi berriak ugaldu, hezi eta balioak eta ezagutza transmititzea da, hots, familia eta herriaren ongizatea presentean administratu eta etorkizunerako prestatzea” bezalako altxorrek ezkutatu nahiko luketen ideologiaren atzean dagoen faxismoak tripak nahasten dizkiola. Joe, perutzio, zu bai aldrebestua!
        #BegetarianoakAuswitcheraEtaKitto! #EzerEzEsatekoHobeIsilikEgon.

      • Artikulu honek ez ditu ez Amazonako tribuak ezta begetarianoak ere aipatzen.

  • Benetan ageri da zeure burua entzutea maite duzula, HiltzenHil. Lortu duzu hasiera-hasieratik artikuluari ez ikusia egin eta arreta guztia zureganatzea (mamia edukiko duzu zure foru horra eramateko), gainera betiko mintzaldi klonikoaz baliatuz. Tira, miresten dut eztabaidarako prest duzun jarrera, zure attention whore aldea ordea pairaezina da. Irakurleok txertoa jarrita eduki beharko lukete jadanik eztabaidak desbideratzeko metodo honen aurka. Asperkizunez hilko eta hil egingo gaituzu.

  • Ea zure argudioak erabilita ulertzen didazun.
    Feministek zibilizazio osoa desagerrarazi baldin badzakete hobeto egiezu kasu eta errespetatu. Dauzkagun aurrerapen guztiak gizon zuriari esker izan baldin badira utz diezaiogun beste norbaiti agintzen, planeta hilzorian uzten ari gara eta. Eta mesedez, saiatu zure ideiak sintetizatu eta iruzkin irakurterrazagoak idazten.

  • zientzialaria 2015-10-12 19:40

    Zuzeuen dauden boikoteadore ofizialen aurrean inongo neurririk iragartzen ez denez, amorruaren amorruz edo nekearen nekez, zer edo zer egitera behartua ikusi dut nire burua. Hala ere, troll-ak trolleatzeak berdin izorratzen du artikulu baten eztabaida, beraz, jada, ez dakit zer egin. Aldez aurretik, irakurle guztioi barkamena eskatu, eta batez ere, Bixenta Goikoetxeari. Troll-en betiko argumentuak gelditzen direnez eztabaidetan, behingoagatik, erantzun bat eman nahi nien, baina uste dut alferrik izan dela, eta azkeneko aldia izango dela.
    1)ekonomia feminista: zure iritzietan soilik irakurri dut feminismoak kapitalismo basati egoista baten eredua defendatzen duen falazia. Diruan oinarritutako eredu ekonomiko patriarkalak, ekonomia, 3 ardatzen inguruan banatzen du. Langilea fabrikara doa. Produzitu egiten du. Eta ordainean irabazitakoarekin bizi da. Azken puntu hau matizatzen hasten bagara, konturatuko zara “bizi da” horren barruan daudela zaintza lan guztiak. Hau da, murgildutako ekonomia bat dagoela laugarren ardatz batetan, zeinetan, familia egitura matxista batetan oinarritutako jendarte batetan, emakumeak, emakume izate hutsagatik, lan hau ekoiztu egiten duena, inongo eskubide laboralik gabe. 50. Hamarkadaz geroztik, modu orokorrean progresiboki emakumea lan munduan murgildu denetik, gainera, emakumeok gure etxetik kanpoko lanaz aparte, zaintza lan hauek ere gure gain hartu ditugu, horren gorrotagarria egiten zaizun eraikuntza soziokultural honetako gure genero rolaren ondorio. Horrela bada, adibidez, datu feministak publikatzeko joera duten INE bezalako erakunde susmagarriek, Espainiar Estatuan emakumezkoek beraien bizitza osoan, egunero, gutxienez, gizonezkoek baino ordu ta erdi gehiago lan egiten dutela kalkulatzen dute. Hau da, jaiotzen garen momentutik hiltzen gareneraino, bizitzako bi estremoetan lan hauek ezin ditugula egin kontutan hartuta, etxe barruan eta kanpoan zenbatutako lan orduak alderatuz, emakumezkook ordu eta erdi gehiago lan egiten dugunaren bataz bestekoa kalkulatzen da. Ordea, lan tenporalen %75a, langabeziaren %60a eta soldaten %60-70a kobratzen dugu gizonezkoekin alderatuta. Aipatutako laugarren ardatz horretako ekonomia murgildu hori kontutan hartu gabe, noski. Hala bada, ekonomia feministak, sistema kapitalista hau defendatzetik urrun, orain arte inoiz kalkulatu gabeko datu hauek kalkulatzen saiatu, laugarren ardatz hau errekonozitzen saiatu, lan baldintza parekideak errebindikatu eta produktibitatean oinarritzen ez den eredu alternatibo bat proposatzen saiatzen da.
    2)Demografia: Hamarkada honetan baby boomeko generazioak ustez ekarriko zuen hazkunde tasa handitzeak, ea egungo krisi ekonomikoaren testuinguruan emakumeak lan baldintza prekarioagoak izateak eduki dezakeen eragina zuk zeuk hausnartzeko gonbitea zabaltzen dizut. Eta baita amatasun bajen %95a eta eszedentzien %98a oraindik ere zergatik emakumezkoek hartzen duten aztertzea. Alegia, inplizituki irakatsi zaigun zaintza ardura horrek genero rolekin zerikusirik daukan, lan baldintzek nola eragiten dioten eta laguntza nahiko ote dagoen hausnartzea. Eta trasfondoari arreta jarri beharrean, sen biologikoek hala justifikatzen dutelaren betaurrekoak eranztea eskatzen dizut, arren. Eztabaidarako gogoak dituzula erakutsiz eta entzuten ikasiz. Egunen batetan ama izateko gogoak badauzkat, espero dut, kaleratze arriskuan baldin banago defendatzea, hainbeste lan egin dudan eta bukatu ezin izan dudan proiektuari nire izena ere jartzeaz oroitzea, bajak luzeagoak izan daitezen errebindikatzea, aitatasun baja gizonezkoek ere hartzea, etxean nik bezainbeste fardel aldatzea, episiotomiako puntuak zaintzen laguntzea, etb. Eta ama ez dudala izan nahi erabakiz gero, “¿a ver para cuándo tú, eh? Que para cuando te das cuenta, hija, se te ha pasado el arroz…” edo “ama ez duzula izan nahi, orain diozu, baina iritsiko zaizu” batekin ez epaitzea.

    • 1) Zure “ekonomia patriarkala”ren ikuspuntua parbulitosen mailakoa da. Adibidez, emakumea lan-mundura murgildu izana ez da magiak eragina izan: kapital handiak dumping laborala eragiteko estrategia erabat frogatua eta dokumentatua izan da (Gloria Steinmen, Betty Friedam, Bella Abzug, Andrea Dworkin… guztiak kapital judeo-amerikarraren egituretan ondo kokaturiko propagandista abrahamdarrak). Lan-merkatuan langile-kopuru bikoitzak esan nahi du soldatak erdira jaisten direla. Lehenago familia oso bat aurrera eman zitekeen soldata bakar batekin, eta orain bi soldatarekin ez da nahikoa. Zein da arazo nagusiena, kapitalistentzako irabaziaz gain? Ama eta aita lanean dabiltzan bitartean, 1) ez da semerik edukitzen, edo:2) semeak Estatuaren eta kapitalaren adoktrinazioaren (eskolen edo telebistaren) esku geratzen dira eguneko ordu gehienak.

      Baina, tira, goazen komunean dauzkagun gauzetara. Zaintza eta hezkuntza emakumeen propio den sen bat da, dena den, bai nago zurekin ados honetan: orain arte kontuan hartu ez diren etxe-barruko lanbideak ordainduak eta laboralki babestuak izatea, Estatuaren bidezko funts-sozial baten bitartez. Emakumeak lan-munduan kokatzeko lanpostu publiko zentzugabeak finantzatu ordez, hobe litzateke halako lanbideak duin egin eta finantzatu. Horrek, gainera, familia-oinarria berpiztu eta jaiotze-tasak handituko lituzke, emakumeei euren autonomia ekonomikoa igorri, eta euren egunerokotasunari merezi duen duintasuna eman. Baina hori ez da euskal feminismoak bere propagandan defendatzen duena.

      2) EHren suizidio demografikoaren arazoa ez da emakumeen prekarietatea edo krisi ekonomikoa, lehenagotik dator eta hau bezain sinplea da: ia ezinezkoa da aldi berean lau-hiru haurren ama izan eta gainera karrera profesional bat garatu. Horren aurrean, gure gurasoen generazioko emakumeek erabaki zuten ume gutxiago edukitzea, eta gure generaziokoek, aldiz, bat ere ez izatea. Eta hortan feminismoak badu zer esan bere propaganda abortista eta libertinoarekin. Emakumeek lan-baldintza prekarioagoak dituzuen kontua, gaur egun, gezur hutsa da, aitzitik, lan-postu berdinagatik diru berdina kobratzen duzue emakumeek zorionez. Beste gauza bat da honakoa: diru gehien irabazten den postuetan mutilak gehiengoa izatea (ingeniaritzan, enpresaritzan, finantza-munduan, informatikan…), baina horren arrazoia da emakumeek ez dituztela lanbide horiek aukeratzen. Zenbat ingeniari dauzkazu kuadrilan? Aitzitik, zenbat erreportari, psikologo edo irakasle?

      Baina, tira, goazen puntu bateragarriak jorratzera: nik argi eta garbi defendatzen dut gizarteak eta bere baliabideek ahalbideratzea emakume langile baten amatasuna, beste arrazoien gainetik. Beraz defendatzen dut ama izatearen arrazoi horregatik ez kaleratzea, baja luzeagoak hartzea, baliabide ekonomiko gutxiko guraso euskaldunak diruz lagunduak izatea eta, gizonezkoek, ahal duten heinean, guraso-lanetan laguntzea, jakina. Baina, berriro diot, hori ez da bilgune eta pikarakoen artikulu, pankarta eta abarretan azaltzen, aldiz, “falokraziaren aurrean, gora lesbofeminismoa” eta halako kakazaharrak egunero

  • zientzialaria 2015-10-12 19:41

    3) Ezagutza. Jakina plebearen %90ak baino askok gehiagok ez dutela/dugula ezagutzarako aukerarik izan historian zehar. Emakumeek, gainera, inbisibilizazio bikoitza pairatu duela soilik errebindikatzen du feminismoak. Hori eta, ahaztuak izatera kondenatuak izan diren emakume askoren lorpen edo ekarpenak historian idatziak izan daitezen saiatzea. Ez delako kasualitatea, emakume dirudunen artean ere, gutxik ikasi izana.
    Adibidez, ba al zenekien Marie Curie dela egun, bi diziplina ezberdinetan Nobel saria jaso duen pertsona bakarra? Eta bere mailako ikasketak ematen zituen emakumezkoentzako eskolarik ez zegoenez, modu autodidaktan ikasi zituela unibertsitatera sartzeko beharrezko ikasgaiak? Eta bere senarraren izenean idatzi zituela (edo idaztea pentsatu zuela, bi bertsioak irakurri izan ditut) hainbat lan gutxietsiak izan ez zitezen?
    4)feminismoa ez da berdintasuna. Feminismoa zergatik deitu behar den feminismoaren eztabaida mortaletik urrunduz, eta hitzaren jatorriarekin luzatu gabe, berdintasuna ez dela feminismoaren sinonimo esan nahiko nizuke. Batez ere bigarren mundu gerraz geroztik, “yes we can do it” bezalako gertakizun historikoek emakumea jendarteko hainbat esparruetan integratzeak statu quoari zekartzan onuraz jabetu ziran batzuek, eta ordutik, berdintasuna hitza erabili izan dute modu hipokritan beraien interesak bermatzeko. Feminismoa ulertzeko modu bat baino gehiago badago ere, orokorrean, giza eskubideak erreferente etiko-juridikotzat harturik, eskubideen berdintasunaren alde egiten duen mugimendua da. Eta jendarteko egituretako alderdi guztietan, sexu, arraza, ekonomia edo eta preferentzia sexualak bezalako ezberdintasunek norberaren eskubideak determinatu ez ditzaten bermatzeaz arduratzen da. Beraz, ez. Sistema kapitalista patriarkal honi nik ere lan egitea interesatzen bazaio ere, nire askatasunaren lorpen handienak feminismoak ekarri dizkit. Eta horretan lan egiten dihardu gaur egun ere. Tamalez, makilatuta bada ere, zu bezalako asko gelditzen baitira oraindik.
    5) Kuriosoa eta esanguratsua da, dena den, askatasunaren inguruan hitz egitea hainbeste gustatzen zaizun arren, zure zaletasun bakarra, atari honetako feminismoaren inguruko artikulu guztiak boikotatzea izatea. Askatasuna, bai, baina bakarrik zurea.

    barkatu txapa

  • Nazkatuta. Nazkatuta trolleo zentzugabe azientifiko honetaz. Feminismoz zikindu duzue euskarazko berriemaile guztiak, horrela ezin da ezertaz debatitu eta ezin dugu euskaraz bizi. Guztia sektarizatzen duzue.

    Hiltzenhil. Ez nago zure rol banaketa sexistaren alde, alde batetik rolak askatasunez erabakitzea defendatzen duzu. Baina hori ezin da lortu rolen definizioa behin eta berriro sexuaren arabera banatzen dituen diskurtso batekin, zurea bezela.

    Dena den, ez astirik galdu jendaila honekin. Diozun bezela, sexu diferentziak oinarri biologikoa ez dutela diotenekin ez dago ezer debatitzerik. Horren logika baxua dutenekin denbora galtzen ari zara.

    Gaia aldatuz:
    Amonamantangorri eta abar: non dago zuen Podemosen aldeko defentsa? http://www.naiz.eus/eu/actualidad/noticia/20151012/podemos-euskadi-critica-que-otegi-y-sus-companeros-quieran-pasar-por-grandes-pacifistas

    Españolismoak adoktrinatu zaituzte. Historia minimo minimo oso gutxi ia ezerrez ere jakitea nahikoa da kapitalista españarrekin ezin dela negoziatu. Badirudi Orreagakoa izan gabe ere Podemosen aurka egon daitekela, edo faxista izan gabe, edo etnozista, edo arrazista…

    Intuizio eta kultura piska bat mesedez.

    • Milesker zure iritziagatik.

      Nire ikuspuntua argitzeko: nik familia tradizionala defendatzen dut arrazoi ezberdinengatik, besteen artean giza har eta emeen ezaugarri espiritual eta naturaletara guztiz egokitua dagoelako eta ezagutzen den gizarte zibilizatu ororen oinarria delako. Dena den, uste dut hori norberak aukeratu beharrekoa dela eta ezin daitekeela nahi ez duenari inposatu. Arazoa honakoa da: feminismoaz kutsaturiko instituzio, hezkuntza eta gizarte zibilak amatasuna duin egin eta diru-laguntzen bitartez sustatu eta babestu beharrean, abortoa finantzatu eta justifikatzen dutela; etxeko-andreen segurtasun soziala edo jendearen zaintzan diren emakumeen lan-baldintzen alde egin beharrean prostituzioa baino gauza iranigarriago bezala ikusten dutela; emakumetasunaren berezko balioak loratu beharrean nahiago dute estetikoki eta sozialki gizonaren propio direnak imitatu… hau da, ez dio jendeari lasai erabakitzeko aukera ematen, aitzitik, kontrako norabidean bultzatzen ditu mutil eta neskak. En fin, pena ematen dit, ez soilik Euskal Herriaren suizidio demografikoa eragiten ari delako, zeren gainera horrek ez duelako ez nesken ez mutilen zoriontasunik ekarriko.

      Gainontzeko gauzetan, zurekin bat.

    • Feminismoa eragozten dizu Euskaraz bizitzea? Hori zuzenean asmakizuna da, nola galarazten dizu ba? Eztabaidatzea gezurrekin ez da zilegia.

      Noiz ta nola galarazi dizu fenismoak Euskaraz bizitzen?

  • -AGURRA-
    Hiltzenhil: zure idazkiak oso interesgarriak dira. Ez nekien horrelako eremu disidenterik zegoenik… zer diot? banekien, baina noski gaztelaniaz. Ez dena inoiz egongo da euskaraz. Lehen euskaltzainek kritikatzen zuten euskararen erabilera soilik baserritar mentalitateak monopolizatu zuela, eta hauek euskara “museo”tik atera zuten eta erakutsi zuten euskaraz NOSKI bizitzeko herreminta bat izan zitekeela.

    Gaur egun, berriz zabor berdinarekin. Zergatik gara euskaldunok horren “todos a la una”? Horren ebidenteak? Kristautasuna? Gu kristauenak! Sozialismoa? Gu sozialistenak! Karlismoa? Gu karlistenak! Feminismoa? Ba gu feministenak!

    Bitartean munduak begiratzen gaitu: kristautasuna bai, baina, eh, extremora eraman gabe. Jakin arauak noiz apurtu behar diren. American History X-eko gartzeleko naziak bezela. “Eh, zu naziegia zara, utzi gaitzazu lasai besteekin bizitzen”. Guk ideiak lapurtu eta desitxuratu, extremizatzen beti.

    Euskara berriz sektarizatzen ari gara, eta hara: ni zuen blogean hasiko naiz idazten, gaztelaniaz bada ere. Azken hilabetean euskal blogetan txorakeria gehiegi entzun ditut.

    Ni haien parean tximino hutsa naizen arren (ez dut intelektoa konparatu nahi, soilik egoera), Pio Baroja edo Unamunoren antzera nire pentsamendua ahalbidetuko duen hizkuntzaz idatziko dut. Potrotaraino euskonaziez serio.

  • Joe, HiltzenHil hau nahi dezuen dena izango da, baina nago dialektikan maisu dela. Eta oso gauza arrazoizkoak esaten ditu, nahiz eta batere politikoki egokiak ez diren gaur egun. Kontrakoak ere ondo ikusten ditut, panfletokeriak errepikatzera mugatzen diren horiek kenduta.

  • Bai gauza oso arrazoizkoak… zeintzuk? Kontatzen ditun gezurrak? Edo nahasten dituen gauzak?

    Hau Adibidez:Hiltzen hil-ek dio: nik familia tradizionala defendatzen dut arrazoi ezberdinengatik, besteen artean giza har eta emeen ezaugarri espiritual eta naturaletara guztiz egokitua dagoelako eta ezagutzen den gizarte zibilizatu ororen oinarria delako.

    Familia tradizionala ez da izan ezeren oinarri, pertsonen kartzela baizik, duela gutxi arte, familia tradizionaletan emakumeak ez zuten eskubiderik, animalien parean zeuden, familia tradizionalean ez zan errespetatzen sexuen arteko inolako berdintasunik, ez sexu askatasunik.
    “Gizarte zibilizatua” sarraski gehien eragin duena izan da, genozidio gehien, kultura gehien zanpatu duena, lurra suntsitzen ari duena…
    Ze “Gizarte Zibilizatua” aipatzen dezu?
    Munduan zehar gudak sortzen dituena ustezko zibilizazio baten aitzakipean?

    Oinarria? Zeren oinarria? Sufrimenduaren oinarria? Ta jada ez naiz hasiko aintzinagora juaten, nun zuzenean behartzen zituzten emakumeak ezkontzera, ganadua balira bezala.
    Erroman, Grezian… homoxexualitatea onartua zegon ta ume mordo izaten zituzten ere.
    Musulmanak emazte bat baino gehio izan dezakete ta ume mordo dituzte.

    Umeena, pentsatzea familia tradizionalak diala umeak izatea ziurtatzen dutena egoera ekonomiko edo soziala ordez, gezurra izateaz gain , ergelkeria da.
    Gero egoera soziologiko ta ekonomikoa aipatzen du ta zertarako?
    Bere argumentuak deusestatzeko.
    Ez bada emakumeak lan duina izan dezaten ezertxo ere egin, ta egitea umeak izatera lagunduko bazun, ez du zerikusirik familia trdizionalekin, baizik ta egoera sozioekonomikoarekin.
    Berdin du ze familia mota dezu, egoerak ahalbidetzen badu, askoz errazago izango dituzu umeak, egoera ez bada ona ez. Hori jada deusestatzen du dioena, ta bere bakarrik deusestatzen du.
    Ez da egin asko (edo garaitu gaituzte), beharginen egoera hobetzeko, behargin ororena, hori ere umeak izateko zailtsunak izatea daka, baina ez du zerikusirik familia tradizionalarekin, berriro da egoera sozioekonomikoa.
    Ta badiozu Musulmanak ere egoera hortan, ume mordo izaten dituztela, bere egoera sozioekonomiko, kulturak, hezitzailea…. ere begira beharko zenuke.
    Izugarrizko txirotasuna, ume mordo izatera ere eramaten zaituelako.

    Ta hori ez du erran nahi politika migratzaileak egon behar ez diranik, baina bai argi uzten du zuk diozuna ez dula ez hanka ez bururik.

    Naziak buenismoetaz nazkatuak? Edo argumetuak ez izateaz nazkatuta?

    Hiltzen hil, Matxista, misogino, ezjakin…. izugarria da, bere ahotik ateratzen dan gehiena ez du ezertarako balio, ta berdin du nola idazten ditun gauzak, gezurrak beti gezur.
    Musulmanak ume asko dituzte familia tradizionalarengatik? Ez, beraien tradizioak ez direlako gureak, baina Hiltzen hili gauz horiek ahazten zaizkio.

    Naziak nazkatutak? Ez da inolako berririk.

    • Sugar maitea, eskertzen dira zure adorea eta ausardia, baina, silteplé, ikasi euskara apur bat. Ez dago zurea serio irakurtzerik hainbeste sasi linguistikoren artean. Eman lagunen bati zuzentzeko argitaratu aurretik edo Euskaltzaindiako ataritik pasa zaitez edota egin beste zerbait, baina, Jainkoaren izenean!
      Eta orain galdera funtseszko bat, zintzoki erantzun dezazun: zer zara, harra ala arra?

  • kaixo Leonidas maisu agurgarri hori.

    Nahiko Euskara dakit Euskaraz bizitzeko, beraz irudikatu zer egin zenezaken daukazun Euskara mailarekin maisu.
    Niri berdin zait baina irudikatu Zuzeu irakurtzen dudan Euskaldun berria naizela ta Euskara hobetzeko, trebatzeko… iruzkinatu nahi dudala.
    Zu bezalakoen iruzkinak ikusita, ez nuke ezer idatziko nire Euskaraz parre egingo zenulakoan, horrek jendea Euskaraz ez egitera bultzatzen bait du..
    Espainiolismoa laguntzen ar alfa txit goren hori, muka muka unga unga..

    Ta zure arrangura hori da? Nire Euskara maila? Ezin izan dut lorik egin txikito, jakingo ez banu bezala ze maila dudan.
    Eskertzen duzu nire ausardia? Milesker maisu, ez dakit zer egingo nukeen zure oniritzia izango ez banu.
    Nire iruzkinak gustoko ez badituzu, berdin zait zergatik, ez irakurri ta kito, begira ze erraza.

    Hiltzen Hil, Erroman Homoxexualitatea zigortua egon zan ta onartua ere, Grezian onartuagoa, erran nahi nuena da, gauzak beti aldatzen direla, ta duela 1000 urteko familia ez da duela 500 urtekoa,ta familia tradizionala zer dan jakingo ez banu, zure iritzia irakurrita dut. Gauza da ez natorrela bat zurekin.

    15 urte zenitula horrela pentsatzen zenuela? Ta orain 16 dituzula Arrazista, misogino, matxista… bilakatu zara?
    Norbait zerbait erraten badu, berez ondo dago pertsona horrek ospea izan bazun? Edo irakurri beharko da zer zioen gauz bakoitzaz ta gero iritzia bota? Zuretzako lehengoa, niretzako bigarrena.

    Zure ideiak Nazionalsozialismoaren arrasto izugarriak dute, baita Franquismoarenak…
    Orain pixkat hasi zara gai sozialak aipatzen (eskubideak hemengoentzako bakarrik izan beharko balira aditzera ematen)…

    Emakume zaintzaileen lan baldintzaz arduratu beharrean diozu.
    Emakume zaintzaileen lan baldintzetaz? Edo emakume ororen lan baldintzetaz? Edo hobeto erranda, emakume ta gizon ororen lan baldintzetaz? Emakumeak, zaintza lanak egiten dituzte bakarrik? Edo bakarrik zaintza lanak egin beharko zituzten zure iritziz? Zuretzako bigarrena noski.
    Etxeko andreen segurtasun soziala? Noski, ta etxeko andreak ez direnenak ere, ez? Asko ez dute ta.
    A ez, emakumeak etxean edo egon behar direla zure iritziz.

    Suedian emakumeak lan merkatuan sarrarazi zituzten politika aurrerakoiekin, diru sarrerak igo ziran, langabezia jaitsi, estatu soziala indartu….
    Ta ez ziran bakarrik zaintzaz arduratzen direnetaz arduratu.
    Hori bai, gizonei zuzendutako izugarrizko kontzientziazio kanpaina etxeko lanak ta umeen zaintza partekatzeko eginda, maternitate ta paternitatearekin zerikusia zuten laguntzak indartuz edo berriak sortuz …
    Suediako langileriaren %25a, serbtzu publikoetan egiten du lan, estatu sozial aurreratuenak dituztenak orokorrean, lan tasa haundienak dituzte baita emakumeen artean, atzeratuenak aldiz kontrakoa, Espainia adibidez.

    Gizonen rolak direnak? Edo gizonek indarraren bidez bereganatutako rolak?
    Nik obran lan egin dut, obran lan egiteko (postu batzuentzako) indarra behar da, hori erran nahi du emakume batek ezingo dula lan hori gizon bat baino hobeto bete? Ba ez, behar dan indarra emakumeak ere dutelako, ta jada ez naiz hasiko, indar hori behar ez duten postu mordoak, koadro elektrikoak konektatzen dituena adibibidez, emakume bat ezin du lan hori gizon bat bezain ondo bete?Gizonak habilagoak, azkarragoak… direla erraten ari zara? Ba bai emakumeak ahal du ta gero ta gehio daude, gauza da izateko oportunitatea izan behar dela, irakatsi behar dizute…
    Baina gizonen rolak diranez…
    Ez dakit ze trebetasun supernaturala behar dela uste dezu lan gehienentzako baino guztiz okertua zaude.
    Lan hoiek egiteko emakume kapazak daude, gizonak ere, ta ezgaiak diren gizon emakumeak ere.

    Badirudi konpetentzia edo paretik kendu nahi dezula etorkizunean lana izateko edo lana dezula ziurtatzeko.
    Ba berri bat zuretzako, ez dira emakumeak, etorkinak… zure etorkizuneko lan baldintza txarren erantzuleak izango, ez da emakume edo gizon langileengatik izango, gorago begiratu txikito.

    Postdata:
    Leonidas maisua, ezkertuko nizuke nire iruzkina zuzenduko bazenu, hainbeste kezkatzen zaituenez…
    Iruzkin honekin denbora baterako izango dezu.

  • Inspektor Gatxet 2015-10-19 16:01

    Eta @zuzeu k jarritako erabilera baldintzak noiz bete araziko dira? Aspergarria da hau guztia.

    Mugak

    “Giza eskubide guztiak, gizaki guztientzat” horixe du muga politiko bakar ZuZeu albistariak. Ulertu nahi duenak, uler beza. Eta euskaraz izatearena ere bai, jakina, euskara batuan oinarritutako idazkeran, preseski. Azken finean, Internetzale euskaldunok dugun hutsartea arintzea baitu helburu albistari honek.

    Adierazitako baldintzetan, mota eta kolore guztietako euskaldunen iritzien topaleku nahi luke ZuZeuk, euskaldunok ere kolore askotakoak baikara izan.

    Hala ere, ZuZeuko erredakzioak zerbait ez argitaratzea erabaki dezake baldin eta baten baten lanari ezegokia irizten badio, troll bat delako edota ezer onik ekarri gabe, xaxatze lan hutsetan dabilelako.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude