Adierazpen askatasuna arriskuan dago?

Adierazpen askatasuna arriskuan dago? –

Adierazpen askatasuna arriskuan dago?Egungo gizartearen kontzientzia kritikoaren entzefalograma laua, iritzi-artikuluetan exegesirik edo objektibotasunik ez izateak baldintzatutako kazetaritza-praktika arriskutsuaren bidez. Era berean, kazetaritza-kode deontologikoaren azken kitapenari ere erreparatzen diogu. Kode hori autozentsuraren inplementazioan eta bere komunikabidearen argitalpen-lerroarekiko mendekotasun islatuko litzateke, kazetaria establishment edo sistema nagusiaren postulatuen transmisio-uhal huts bihurtuko bailukete.

Adierazpen askatasuna hilzorian dago?

Espainian, adierazpen-askatasuna modu serioan eraikita egongo litzateke gorroto-delitu deiturikoaren aplikazioarekin eta “Koroaren aurkako irainekin” batera, adierazpen askatasuna paroxismoraino mugatuko baitu. Elementu horiek osatuko zuten “okertze negatiboa” deiturikoa, Martin Amis nobelagileak ustezko estatu ideal batek aurrez pentsatutako muturreko krudelkeria masibo baten erabileraren justifikazio lizuna izendatzeko erabilitako terminoa.

Aipatutako Espainiako Estatuaren deriba totalitarioa establishment-aren masa-komunikabideen isiltasunaren zurrunbiloak babestuko du, Elisabeth Noelle-Neumann politologo alemaniarrak “Iritzi publikoa: gure azal soziala (1977)” , liburuan formulatutako teorien arabera.

Teoria horrek sinbolizatu egingo luke zentsura ezartzen duen gainjartze kognitiboaren formula, zeinu bakar bateko mezuen metaketa deliberatu eta itogarri baten bidez, eta, beraz, prozesu bat sortuko litzateke espiralean edo atzeraelikadura positiboko begiztan.

Bitartean, iritzi publikoak ez du aintzat hartzen neurri atzerakoi horien aplikazioaren larritasuna, mendebaldeko gizarteen kontsumismo konpultsiboak edo diktadura ikusezinak lasaitzen baitu.

Baina inork ez dezan alegatu miopia intelektualagatiko ezjakintasuna aringarri gisa,  “Naziek etorri zirenean” Martin Niemöller (1.892-1.984) artzain protestante alemaniarrak egindako poema parafraseatzea saiatuz:

“Lehenik filoterroristen bila etorri ziren eta nik ez nuen hitz egin filoterrorista ez nintzelako. Gero separatisten bila etorri ziren eta nik ez nuen hitz egin separatista ez nintzelako. Gero, suminduengatik eta sistemaren kontrakoengatik etorri ziren, eta nik ez nuen hitz egin ez bata ez bestea ez nintzelako. Azkenean, nire eta beste aurrerakoien bila etorri ziren, eta ordurako ez zegoen inor nire ordez hitz egin zezakeenik”

Adierazpen askatasuna arriskuan dago?